×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 10 May , 2024
وزیر آموزش  و پرورش:   دولت روزی هشت مدرسه میسازد

، رضا مرادصحرایی در آئین افتتاح هنرستان حضرت امام رضا (ع) ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت ولیعصر (عج)، گفت: این هنرستان زیبا و مجهز تقدیم به آینده‌سازان اسلامی می‌شود.

به گزارش بیان ملی آنلاین وی در ادمه افزود: از شروع دولت سیزدهم و در این دو سال، بیش از ۶۹۰۰ مدرسه در مجموع در سراسر کشور تکمیل، تجهیز یا به صورت کامل ساخته شده است.

صحرایی در این آئین تصریح کرد: روزی ۸ مدرسه در دولت سیزدهم ساخته می‌شود و به معنایی دیگر، کشور به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شده است.

وی با اشاره به کمک خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: خیرین در این مسیر در کنار آموزش و پرورش بوده‌اند و برای ساختن آینده‌ای روشن برای فرزندان ایران اسلامی کمک می‌کنند.

صحرایی با اشاره به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: در یک سیاست راهبردی برنامه‌ریزی شده نیمی از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به هنرستان‌ها هدایت شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: در دولت سیزدهم، هنرستان‌های جوار کارخانجات و صنایع راه‌اندازی شده تا آموزش در محیط واقعی کار محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی، گفت: شغل و داشتن مهارت مقدمه بسیاری از ویژگی‌های مطلوب در جوانان است و اگر به‌دنبال ازدواج جوانان در سن مناسب هستیم، اصلی‌ترین عامل آن تامین شغل جوان است.

وی در این آئین گفت: سرمایه‌گذاری در هنرستان‌سازی قطعا بیشترین تاثیر در ساختن آینده جوانان کشور را خواهد داشت. لازم به ذکر است این هنرستان در بیش از ۵ هزار متر با ۱۳ کلاس و ۱۷ سالن و کارگاه از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان قم، ساخته شده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.