×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024
بهره برداری از خط پردازش زباله
حرمت السادات نورانی

 پایگاه خبری بیان ملی آنلاین :خط پردازش زباله با حضور دکتر مفید اسماعیلی سراجی عضو شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون بهداشت، دکتر فلاحی قائم مقام و نماینده ویژه شهردار در سازمان پسماند، مهندس رجبی معاونت خدمات شهری، مهندس اسدی مدیریت سازمان پسماند شهرداری قائم شهر و اصحاب رسانه به بهره برداری رسید.

اسماعیلی عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر  با تبریک به مردم قائمشهر جهت بهره برداری از خط پردازش زباله در این شهرستان  که قریب به ۷۰ سال از  انباشت زباله در این منطقه می گذرد بیان داشت: در اطراف این منطقه و شهرستان سیمرغ نزدیک به ۵۰ هزار نفر از مردم زندگی می کنند که از وجود انباشت زباله در سختی هستند.

رییس کمیسیون بهداشت بیان داشت:  امروز بهره برداری از  خط پردازش را به صورت آزمایشی توسط پیمانکاری که دستگاه را نصب کرده شروع می کنیم که هم به مهندسین ما آموزش داده شود و هم اگر دستگاه ایرادی دارد مرتفع شود.

وی افزود:  در مدت زمان سه ماه آزمایشی مقدار کود و مواد بازیافتی حاصل از زباله تولید شده توسط مردم قائمشهر  برآورد می شود.

عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر تصریح نمود: ما باید نهضت کاهش و تفکیک زباله از  منازل را شروع کنیم  و در فضای مجازی طرز کاهش و تفکیک زباله را  آموزش می­دهد.

اسماعیلی افزود:  برای تامین اقتصاد خانواده و اقتصاد شهر از طریق زباله باید تفکیک زباله در منزل انجام شود.

 در صورت تامین زمین برای تولید کمپوست شرایط پذیرش زباله های شهرهای دیگر را هم خواهیم داشت. 

دکتر فلاحی قائم مقام و نماینده ویژه شهردار در سازمان پسماند بیان داشت: راه اندازی خط پردازش به صورت رسمی در زمینه حفظ بهداشت عمومی و دفع پسماند زباله  قدم مفیدی برای مردم قائمشهر برداشته شده است.

نماینده ویژه شهردار در سازمان پسماند با اشاره به این که برای انجام این کار زمان، انرژی و هزینه زیادی صرف شده است افزود: از سازمان شهرداری­ها، شهردار و شورای شهر قائمشهر (فعلی و سابق)  تشکر می کنم چرا که همه کمک کردند تا امروز ما شاهد راه اندازی خط پردازش باشیم.

فلاحی با اشاره به تقسیم بندی پهنه استان توسط استانداری به  ۹  قسمت بیان داشت: شهرهای  قائمشهر ، ارطه، سوادکوه شمالی، سوادکوه، جویبار، و حتی کیاکلا و روستاهای اطراف تحت پوشش قائمشهر هستند و در صورت تامین زمین برای تولید کمپوست شرایط پذیرش زباله های آن ها را هم خواهیم داشت.

مهندس رجبی معاونت خدمات شهری شهرداری قائمشهر  به خرید دستگاه مورد نیاز توسط شرکت جهش کیمیا از کشور آلمان اشاره و تصریح کرد:  با خرید این دستگاه خط پردازش تکمیل می شود و بحث شیرابه که یکی از مشکلات اساسی شهرستان قائمشهر و سایت زباله است مرتفع  می شود.

وی افزود: در کنار خط پردازش بحث ایجاد  ۱۰۰ متر مکعب تصفیه خانه را داریم که در سه چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد.  و در مورد خرید زمین های اطراف نامه نگاری ها صورت گرفت و توسط شهردار و فرماندار و دادستان پیگیری های لازم انجام شد. تا چرخه کامل پردازش و ایجاد سالن کمپوست به طور کامل صورت گیرد.

شهر قائمشهر اولین شهر در کشور هست که دو تا سرند بالستیک دارد

در پایان مرتضی فلاحی  کارگر خدمات شهری مراحل کارکرد این سایت را  توضیح داد: زباله هایی که از سطح شهر جمع آوری و در این مکان تخلیه می شوند وارد فیدر و از آنجا وارد  سرند اول که سرند دوار هست می شوند. در داخل سرند دوار یه سری روزنه هایی وجود دارد که با چرخش سرند دوار ، مواد ارزشمند در طول سرند به سمت جلو رانده شده و مواد آلی که قابلیت تجزیه دارند از داخل روزنه ها روی نوار نقاله هایی که در زیر تعبیه شده است خالی می شوند. سپس مواد عالی از روی خروجی اول  سوار کامیون و وارد سالن تخمیر شده  که کود کمپوست تهیه می‌کنند.  مواد ارزشمند در خط پردازش ما گام به گام به سمت جلو هول داده می‌شود بعد از اینکه سرند دوارکارش رو انجام داد زباله‌ها وارد سرند بالستیک می شوند .  و در نهایت بعد اینکه تفکیک ها کاملا انجام شد در  فضای تفکیک دستی مواد ارزشمند جدا می­شود  . ما سه مگنت داریم که آهن آلات را  جذب و جدا می کند . و در نهایت اون موادی که دیگه قابلیت تفکیک ندارند و قابل برگشت به بازار ندارند از طریق نوار نقاله سوار کامیون شده  و وارد لنفید یعنی همان فضای دفن بهداشتی زباله ما می‌شود.

گفتنی است:  پروژه خط پردازش زباله با حضور دکتر حسینی‌پور استاندار مازندران و حجت‌الاسلام درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، فرماندار و اعضای شورای اسلامی قائم‌شهر در دهه مبارک فجر ۱۴۰۲ افتتاح شد

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.