×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
در فصل سرما، دمای داخل استخر از بیرون سردتر است، گویی ملی‌پوشان در خیابان تمرین می‌کنند

مربی تیم‌ملی شیرجه ایران با اشاره به اینکه قسمتی از سقف استخر آزادی فروریخته و بین شیشه‌های دور تا دور استخر فاصله افتاده است، گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که در فصل سرما، دمای داخل استخر از بیرون سردتر است و گویی ملی‌پوشان در خیابان تمرین می‌کنند.

شهنام نظرپور، در مورد آخرین وضعیت استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی که شیرجه‌روهای ملی‌پوش ایران در آن تمرین می‌کنند، اظهار کرد: این استخر از نظر گرمایش اصلا وضعیت خوبی ندارد و از نظر فنی دچار فرسودگی شده و قسمتی از سقف استخر فرو ریخته و بین شیشه‌های دورتادور استخر فاصله افتاده است.

وی ادامه داد: زمانی که باران می‌بارد با توجه به اینکه قسمت‌هایی از سقف سوراخ است، این مسئله باعث می‌شود از قست‌های مختلف سقف به داخل آب بچکد و گویی ملی‌پوشان در خیابان تمرین می‌کنند و سرمای هوا نیز کاملا بر دمای داخل استخر تاثیر می‌گذارد.

مربی تیم‌ملی شیرجه ایران بیان کرد: به دلیل اینکه باید چند متر پایین بروید تا به استخر برسید، ‌بنابراین دمای داخل استخر پایین‌تر از دمای بیرون استخر است و همین مسئله کار ملی‌پوشان را سخت کرده است.

نظرپور با تاکید بر اینکه در شرایط اینچنینی کار شیرجه‌روها از شناگران و واترپلوئیست‌ها سخت‌تر است، گفت: برخلاف شناگران و واترپلوئیست‌ها که بیشتر زمان خود را در آب به سر می‌برند اما شیرجه‌روها صرفا چند ثانیه در آب هستند و بیشتر زمان تمرین را باید روی سکو و تخته دایو بگذرانند به همین دلیل باید مدت زمان بیشتری سرما را تحمل کنند.

وی افزود: این مسئله موجب می‌شود که شیرجه‌روها در سرما تمرین کنند و دچار گرفتگی عضلات، قفل شدن عضلات و آسیب‌های مختلف جسمی شوند و همین چند وقت پیش بود که کتف یکی از شیرجه‌روهای اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از جا در رفت و آسیبب دید.

مربی تیم‌ملی شیرجه ایران با بیان اینکه شرایط استخر قهرمانی آزادی به دلیل فرسودگی نامناسب شده است، اظهار کرد: متاسفانه شرایط استخر آزادی به گونه پیش رفته که باید با ادامه این وضعیت به صورت فصلی در استخر آزادی تمرین کنیم./ایستا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.