×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024
برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان به مرحله پایانی رسید
حرمت السادات نورانی

اولین رویداد حام رسانه ای امید با همت بسیج رسانه  و با هدف جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امید آفرینی در تالار جمشید ساری برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری بیان ملی انلاین: فرهاد غلامی با بیان اینکه تعداد ۱ هزار و ۱۰۰خانه بهداشت و ۳۰۶بیمارستان ۳میلیون نفر جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد، گفت:دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با برخورداری از ۲هزار و ۴۰۰پرسنل به خدمات رسانی مشغول است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های مازندران میزان امید به زندگی است که در سال ۵۷ در سن ۵۲سال بود و در حال حاضر ۷۶سال شده است، افزود: در حال حاضر تعداد ۸هزار دانشجو در ۱۳۰رشته، ۱۲دانشگده و بی شاز ۵۰۰عضو هیات علمی از سرمایه های ما هستند.

غلامی  با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور است و تیپ یک محسوب می‌شود، افزود: در کشور ۱۰ منطقه داریم که  دانشگاه علوم پزشکی مازندران  مرکز تنها منطقه شمال کشور است و تصمیم‌گیری و توزیع رشته‌ها و سیاست‌گذاری برای ۶ دانشگاه علوم پزشکی ایران، مازندران، گیلان، گلستان و سمنان و بابل که کلان منطقه یک هستند در استان مازندران صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان طی مدت ۲ سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد:یکی از مهم ترین اقدامات بهره برداری از بیمارستان رازی قائمشهر بود که تکمیل آن ۱۷سال طول کشید در طول ۱۵سال ۲۰۰میلیارد تومان و در مدت ۲سال ۷۰۰میلیارد تومان هزینه شد تا اینکه با تلاش و پیگیری رئیس جمهور در طول سفر به بهره برداری رسید

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان  ۲۰۰ تختخوابی تنکابن در دهه فجر سال جاری، گفت: فاز یک بیمارستان تخصصی ماهفروجک  هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان به مرحله پایانی رسید و همه مردم مازندران ۸۰درصد پرونده الکترونیک سلامت دارند.

غلامی با بیان اینکه دستگاه MRI بیمارستان‌های رازی قائم‌شهر و ۱۷ شهریور آمل به زودی راه اندازی و تحویل می شود، گفت:دستگاه سی تی اسکن شهرستان نور که استاندار قول داد در دهه فجر راه اندازی می شود.

منبع خبر: ندای تجن

گروه شهید فرهاد فرجی : حرمت السادات نورانی- ندا کلایی- سکینه رضاییان

#پیشرفت_ایران

#پیشرفت_مازندران

#پیشرفت_ اخبار امیدآفرینی

#جام_رسانه_امید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.