×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024
خسارتهای فراوان به  کشاورزان  در پی قطع شدن برق چاه‌های کشاورزی

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها با اشاره به قطع شدن برق چاه‌های کشاورزی گفت: این مسئله در آستانه برداشت محصول سبب می‌شود کشاورزان استان آسیب زیادی ببینند.
به گزارش بیان ملی آنلاین احمد احمدی زاده با اشاره به حضور وزیر نیرو در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: وزیر نیرو یکی از وزرای پرتلاش دولت است و تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از قطعی برق کرده است.وی افزود: به عنوان نماینده مردم باید این مسئله را یادآور شوم که کشاورزان و صاحبان صنایع از قطعی برق آسیب زیادی‌ می‌بینند و این مشکلات اگر به درستی مدیریت نشوند. گرفتار مشکلات بزرگتری از جمله بیکاری، کاهش محصولات کشاورزی و مقروض شدن کشاورزان‌ می‌شویم.
نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: متاسفانه در آستانه برداشت محصولات قرار داریم و قطعی مکرر برق سبب‌ می‌شود کشاورزان نتوانند به اندازه از چاه‌ها آب برداشت کرده و نیاز محصول را تامین کنند و این مسئله به محصولات آسیب‌ وارد می کند.

احمدی زاده با بیان اینکه وضعیت باید طوری مدیریت شود که قطعی برق در کشور نداشته باشیم، ادامه داد: در صورت بحران و نیاز به قطع برق پیشنهاد ما این است که به‌جای قطع برق صنایع حساس و چاه‌های کشاورزی، برای مدیریت انرژی مصرف خانه‌ها و سازمان‌هایی که از اهمیت و حساسیت کمتری برخوردار هستند قطع شود. چراکه این قطعی برق برای کشاورزان زیان‌های فراوانی دارد.

وی اظهار کرد: پیشنهاد من برای شوراها به ویژه شورای عالی استان‌ها نیز این است که با شناخت دقیق مشکل به دنبال پیشنهاد و تصویب طرح‌ها و لوایحی باشند که کشور را به سمت آمایش سرزمین هدایت کند و کشاورزی به صورت اصولی با کمترین مصرف آب و سازگار با محیط زیر مناطق باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.