×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024
در لایحه عفاف و حجاب ماده مربوط به محصلان را منتشر کنید تا افراد حقوقی بگویند استدلال من درست است یا آقای قالیباف؛  موافقان می‌گویند منظور لایحه فراجا است نه کلانتری!!

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ماده مربوط به محصلان در لایحه عفاف و حجاب را منتشر کنید تا افراد حقوقی مشاهده کنند آیا این استدلال من که می‌گویم دانش‌آموز را از مدرسه به کلانتری می‌فرستند و باید از آنجا تحویل بگیرید، درست است یا استدلال آقای قالیباف که می‌گوید هیچ تکلیفی برای زیر ۱۸ سال نداریم در صورتی که کلمه محصلین برای دانش‌آموزان بوده و ۹۹ درصد محصلین زیر ۱۸ سال هستند. غلامرضا نوری قزلجه ، درباره مخالف خود با بررسی لایحه عفاف و حجاب به صورت اصل ۸۵ و تذکر این نکته که در این لایحه برای دانش‌آموزان هم جرم‌انگاری شده و رئیس مجلس این گزاره را دروغ و غلط خواند، گفت: به عنوان مخالف اصل ۸۵ی شدن لایحه عفاف و حجاب صحبت کردم و استدالال‌های خود را برای این‌که این لایحه نباید اصل ۸۵ی شود آوردم. گفتم موضوعی که با آحاد جامعه سروکار دارد نباید در پستو بررسی شود و آحاد جامعه باید در جریان قرار گیرند و جلسه علنی برایش بگذاریم.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که لایحه یک فوریتی است و دستور کار مجلس بود و ما باید وارد می‌شدیم دیگر لزوم و ضرورتی نداشت اصل هشتادوپنجی شود، به غیر از مخفی کاری ضرورتی ندارد آن را با اصل ۸۵ بخواهند بررسی کنند.وی ادامه داد: استدلال‌های خودم را درباره این لایحه ۷۰ ماده‌ای گزارش کمیسیون قضایی آوردم. اشکالات خودم را از نظر فقهی، شرعی و حقوقی یادآورد شدم. در شمردن ایرادات و اشکالات بیان کردم شما اینجا برای دانش‌آموزان هم مقررات وضع کردید و اگر دانش‌آموزی خلاف این قانون را انجام دهد، مدرسه باید آن را به نیروی انتظامی و فراجا معرفی کند و این طور می‌شود که شما صبح دخترت به مدرسه می‌رود و عصر باید از کلانتری تحویل بگیری.
این نکته را رئیس مجلس ایراد گرفتند و گفتند این اظهارات شما دروغ است و ما برای زیر ۱۸ سال هیچ تکلیفی در قانون نداریم و اظهارات شما دروغ و فضاسازی است و چنین اتهاماتی را به من زدند. من درخواست ماده ۷۵ کردم و بسیار هم اصرار داشتم و هرچه تلاش کردم آخر سر نشد و ایشان گفتند من رئیس جلسه هستم و این وقت را نمی‌دهم و برخلاف آئین‌نامه این وقت را ندادند. ضمن این که خودشان اشاره کرده بودند که وقتی در مورد موارد انتقادی من حرفی زده شده من حق داشتم ماده ۷۵ داشته باشم و از خودم دفاع کنم و متاسفانه این وقت را رئیس جلسه نداد.
نوری قزلجه با بیان این که ماده ۵ لایحه عفاف و حجاب می‌گوید «در خصوص محصلین و دانشجویان مراکز آموزشی که در مراکز مرتکب بدپوشی یا کشف حجاب یا عدم رعایت حجاب شرعی شوند برای سه بار تعدد و تکرار، کمیته انظباطی مراکز آموزشی صالح به رسیدگی بوده و مقررات انضباطی درباره آن‌ها اجرا می‌شود و بار چهارم توسط کمیته انضباطی یا حراست مرکز آموزشی به فراجا جهت اعمال این قانون معرفی می‌شوند» عنوان کرد: این ماده را مشاهده کنید و ببینید آیا برداشت خوانندگان و بنده همان است که گفته‌ام یا آن چیزی است که آقای قالیباف گفته برای زیر ۱۸ سال هیچ تکلیفی وضع نکرده‌ایم؟
وی افزود: اولا هنگامی که می‌گویند در خصوص محصلین شامل زیر ۱۸ سال هم می‌شود محصل قاعدتاً و اصولاً زیر ۱۸ سال است. این‌که گفته می‌شود به نیروی انتظامی معرفی نمی‌شوند هم درست نیست چون دقیقا آورده است که به فراجا معرفی می‌شوند؛ موافقان می‌گویند به فراجا است و کلانتری نیست، فراجا که ستاد فرماندهی است و آنجا که متهم نمی‌فرستند، به کلانتری‌های فراجا افراد را می‌فرستند. بعد می‌گویند این معرفی است و طوری نمی‌شود در حالیکه در ابتدای این لایحه آورده‌اند بر اساس قانون کیفری به آن رسیدگی می‌شود و طبق قانون و مقررات کیفری افراد معرفی می‌شوند.
نوری قزلجه گفت: این ماده را منتشر کنید تا افراد حقوقی مشاهده کنند آیا این استدلال من که دانش‌آموز را از مدرسه به کلانتری می‌فرستند و باید از آنجا تحویل بگیرید، درست است یا استدلال آقای قالیباف که می‌گوید هیچ تکلیفی برای زیر ۱۸ سال نداریم در صورتی که کلمه محصلین برای دانش‌آموزان بوده و ۹۹ درصد محصلین زیر ۱۸ سال هستند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.