×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 10 May , 2024
۳۱ هزار ۶۸۹ فقره بازرسی در ۴ ماه اول سال انجام شد

پایگاه خبری بیان ملی آنلابن: مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد: سه هزارو ۲۲۰پرونده تخلف صنفی در استان در چهار ماه اول سالجاری تا کنون از سوی بازرسان این اداره کل تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

حمید فلاح بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بازرسان اداره کل صمت خوزستان ۳۱ هزار ۶۸۹ فقره بازرسی انجام داده اند.

وی ادامه داد: بازرسان اداره کل صمت خوزستان تعداد ۳۲۲۰ فقره بازرسی را گزارش و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده اند که از این تعداد ۱۹۱۱ فقره مربوط به حوزه کالا و ۱۳۶۱ فقره مربوط به خدمات بوده است.

عمده تخلفات واحدهای صنفی در خصوص عدم درج قیمت نرخ نامه و گرانفروشی است

فلاح ادامه داد: بازرسی‌ها از دفاتر حمل و نقل مسافربری، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، کبابی‌ها، نانوایی‌ها و مراکز خدمات پس از فروش و … انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه عمده تخلفات واحدهای صنفی در خصوص عدم درج قیمت نرخ نامه و گرانفروشی است؛ تصریح کرد: ۱۴۰۶ فقره پرونده مربوط به عدم درج قیمت نرخ‌نامه و ۱۳۴۰ فقره پرونده مربوط به گرانفروشی بوده است.

مدیر کل سازمان صمت خوزستان به دیگر تخلفات صنفی اشاره کرد و گفت: عدم ارائه فاکتور، عدم صدور صورت حساب، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه از دیگر عناوین تخلفات این حوزه ها است.

بهرام جباری، معاون بازرسی و نظارت این سازمان؛ بازرسی از حوزه‌های مختلف را منوط به شکایات مردمی همچنین در اولویت بودن کالاهای پرمصرف اعلام کرد و گفت : با توجه به نزدیک بودن سال تحصیلی در خصوص نرخ نامه لباس مدارس ۵ جلسه تخصصی برگزار و نرخنامه صادر شد که قرار است بعد از ابلاغ و شروع فعالیت واحدهای تولیدی بازرسی‌های لازم در این خصوص انجام و همچنین به شکایات مردم در این حوزه رسیدگی شود.

جباری با اشاره به اینکه در تابستان به دلیل نوسانات برقی وسایل برقی خانگی دچار مشکل می‌شوند عنوان کرد: یک اکیپ ویژه بازرسی در حوزه فروش و گاز گیری وسایل برودتی شروع به فعالیت کرده است.

وی تاکید کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی،عدم درج قیمت،احتکار،قاچاق و… از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به ستاد خبری اداره کل صمت با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد..

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.