×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 10 May , 2024
علیرغم تلاشها؛ آتش در جنگل های مریوان همچنان  شعله ور است

شریفی پور گفت: آتش‌سوزی که روز گذشته در بخش خاوومیرآباد مریوان آغاز شد، علیرغم تلاش نیرو‌های منابع طبیعی و بالگرد، همچنان شعله‌ور است.

بهزاد شریفی پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار کرد: شب گذشته با تلاش بالگرد وزارت دفاع و نیرو‌های منابع طبیعی و مردمی، آتش سوزی در جنگل‌های روستای “گوماره‌له‌نگ” مهار شد، اما جنگل‌های دەرەوەران، ئاسنەوە همچنان در آتش می‌سوزد.
او با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در اطفای حریق مشارکت دارند ادامه داد: اکنون تلاش نیرو‌های منابع طبیعی و بالگرد اعزامی برای مهار آتش در نقطه صفر مرزی شهرستان مریوان در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: به دلیل مرزی بودن بخشی از مناطق دچار و احتمال وجود مین‌های عمل نکرده، عملیات اطفا در این مناطق توسط بالگرد انجام می‌شود و به دلیل وزش باد سرعت آتش‌سوزی بالاست.‌او تاکید کرد: گروه‌های مردمی و سمن‌های حافظ محیط زیست نیز در قالب گروه‌های ۱۰ نفره ساماندهی شده‌اند و در حال کمک به اطفای حریق هستند.

شریفی‌پور با بیان اینکه خوشبختانه بیشتر آتش‌سوزی رخ داده، بصورت سطحی است، یادآور شد: در صورت تداوم آتش‌سوزی، بالگرد دوم برای اطفای حریق از تهران درخواست خواهد شد.او یادآور شد: هنوز وسعت مناطقی که دچار حریق شده مشخص نیست و امیدواریم با کمک بالگرد، اطفا سریعتر صورت گیرد.
ورود ارتش و سپاه برای اطفا حریقحدود ۵۰ نفر از نیرو‌های ارتش تیپ ۳۲۸ متحرکی هجومی مریوان و همچنین دو بالگرد نیروی هوایی سپاه برای اطفا حریق جنگل‌های مریوان ورود کردند.
در حال حاضر نیرو‌های ارتش در جنگل‌های روستای کولیت به کمک نیرو‌های منابع طبیعی و مردمی همیار طبیعت در راستای اطفا آتش سوزی کمک می‌کنند.
همچنین یک بالگرد نیروی هوایی سپاه از دیروز وارد شهرستان مریوان شده و به اطفاء حریق مناطق صعب العبور و میادین مین کمک می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.