×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 10 May , 2024
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: غرب به دنبال باج‌گیری از کشور‌های آفریقایی است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد غرب به دنبال باج گیری از کشور‌های آفریقایی است.

ماریا زاخارووا در مصاحبه با این شبکه، گفت، غرب با باج گیری از کشور‌های آفریقایی، آن‌ها را به توقف کمک‌ها در صورت تعامل با روسیه، تهدید می‌کند.

به گزارش بیان ملی آنلاین از شبکه تلویزیونی الحدث، زاخارووا افزود: اقدامات آمریکا ثابت می‌کند توانایی ایستادن در برابر انتقال به نظم جدید مبتنی بر جهان چندقطبی را ندارد. غرب با مشکل آفرینی در بین کشور‌های آفریقایی وحشت ایجاد می‌کند که در صورت تعامل با روسیه، کمک‌های آمریکا و کمک‌های بانک جهانی به آن‌ها متوقف خواهد شد. غربی‌ها همچنین با استفاده از اطلاعات خصوصی مقامات کشور‌های آفریقایی، از آن‌ها باج خواهی می‌کند و اعضای خانواده‌های آن‌ها را هم به شیوه‌های مختلف زیر فشار قرار می‌دهد. باید درک کنیم که از نظر غرب، این تنها شیوه باقی مانده است. آن‌ها در عمل فراموش کرده اند که چطور باید از دیپلماسی استفاده کنند. خط مشی آنها، خط مشی دیکته کردن خواست‌شان به کشور‌های مستعمره سابق غربیهاست.

زاخارووا ادامه داد: غربی‌ها توانایی برقراری تماس با کشور‌ها را از دست داده اند. مهمتر از همه اینها، آن است که غربی‌ها به وعده‌هایشان هم عمل نمی‌کنند. به همین علت، فشار‌هایی که امروز واشنگتن بر کشور‌های آفریقایی اعمال و با کشور ما دشمنی می‌کند، ثابت می‌کند آمریکایی‌ها ضعیف شده اند و توانایی ایستادگی در برابر فرآیند انتقال به جهان چندقطبی را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه را که در نیجر رخ می‌دهد با توجه، پیگیری می‌کنیم. روسیه از همه طرف‌ها در نیجر می‌خواهد به راه حل مسالمت آمیز و سیاسی دست پیدا کنند. مسکو معتقد است راه حل بحران در نیجر، باید مبتنی بر قوانین خود این کشور باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.