×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024
پولیتیکو: در صورت حمله به رفح، بایدن طرح تجدید نظر کمک به اسرائیل را بررسی می‌کند

پولیتیکو گزارش داد در صورت حمله اسرائیل به رفح در نوار غزه، جو بایدن مشروط کردن کمک‌های نظامی به این رژیم را بررسی خواهد کرد.

تارنمای پولیتیکو بامداد چهارشنبه به نقل از چهار مقام آمریکایی گزارش داد، در صورتی که اسرائیل برنامه خود برای حمله گسترده به رفح در نوار غزه را اجرایی کند، جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده مشروط کردن کمک‌های نظامی به این رژیم را بررسی خواهد کرد.

آشکار شدن قصد بایدن برای اتخاذ چنین تصمیمی بیانگر تیرگی شدید در روابط رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است که درخواست‌های آمریکا برای مهار عملکردش در جنگ غزه را رد کرده است.

چهار مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند بایدن تاکنون تصمیمی در مورد محدود کردن انتقال سلاح به اسرائیل نگرفته است، اما اگر این رژیم عملیات جدیدی آغاز کند که جان غیرنظامیان فلسطینی را در مخاطره بیشتری قرار دهد، رئیس جمهوری آمریکا ممکن است که چنین تصمیمی اتخاذ کند.

یکی از این مقام‌ها گفت: این چیزیست که بایدن قطعا به آن فکر کرده است.

بایدن اظهارات متناقضی در مورد حمله به رفح و محدود کردن فروش سلاح به اسرائیل داشته است. وی سال گذشته میلادی گفت که پیشنهاد مشروط کردن کمک نظامی به اسرائیل «ارزش فکر کردن دارد.».

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.