×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024
انتخابات ۱۴۰۲؛  برای ایرانی آزاد و آباد

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۸ صبح جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد.

انتخابات ۱۴۰۲ در ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

گزارش ایسنا از انتخابات ۱۴۰۲

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را به صندوق سیار ۱۱۰ انداختند و در بیاناتی تاکید کردند: ملت عزیزمان بدانند که امروز چشم بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی به ایران و به شماست و می‌خواهند ببینند چه می‌کنید و نتیجه انتخابات چه می‌شود.
عکسی از برگه رای رهبر انقلاب که امروز در برخی کانال ها منتشر شد

صندوق ستاد انتخابات کشور

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور هم در اولین ساعات آغاز فرآیند رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رای خود را به صندوق ستاد انتخابات کشور انداخت.

رئیس جمهور در بازدید از ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات مولود انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: رأی مردم تعیین کننده است. تمام بخش‌های کشور با رای مردم رقم می‌خورد و این از افتخارات نظام اسلامی است. از روز اولی که امام فرمودند میزان ای ملت است تا امروز میزان رای ملت بوده است.
همچنین احمد وحیدی وزیر کشور مقارن ساعت ۷/۴۵ دقیقه صبح جمعه با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از بخش های مختلف بازدید و آمادگی های لازم برای آغاز فرآیند اخذ رای را بررسی کرد و دقایقی بعد از ساعت ۸ صبح آرای خود را به صندوق های رای مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور انداخت.
در این بازدید، سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی و رییس ستاد انتخابات کشور و جمعی از معاونین و مدیران وزارت کشور او را همراهی کردند.

گزارش ایسنا از انتخابات ۱۴۰۲؛ آنان که برای وطن آمدند

سید غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور و علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران هم با حضور در وزارت کشور، رای خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداختند.

در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان تهران، سیدعباس جوهری رئیس ستاد انتخابات استان تهران با توصیف برگزاری انتخاباتی پرشور در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ از مردم خواسته است مشکلات احتمالی موجود در شعب اخذ رأی را به شماره ۴۵۵۰۰ اطلاع دهند.

همچنین حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور در حاشیه بازدید از وزارت کشور گفت: مردم این بار نیز دشمنان را مایوس خواهند کرد. مردم قدر استقلال سیاسی خود را می‌دانند. مردم ما به فرزندان خود رای می‌دهند. بیگانه‌ای در انتخابات حضور ندارد و بیگانه نقشی ندارد. مردم به فرزندان اصلح خود رای می‌دهند و ان‌شاءالله با رای خود تداوم فعالیت مجلس شورای اسامی را رقم خواهند زد.

تعدادی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان از جمله، سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر شورای نگهبان و خیرالله پروین و غلامرضا مولابیگی از دیگر اعضای حقوقدان شورای نگهبان با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان از روند نظارت بر انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بازدید کردند.
همچنین سخنگوی شورای نگهبان در جریان بازدید از این ستاد رای خود را به صندوق انداخت و سپس اعلام کرد: تاکنون تخلف خاصی گزارش نشده است و مردم می‌توانند از طریق سامانه مردم ناظر تخلفات احتمالی را با مستندات ارسال کنند.

هادی طحان نظیف از حضور خوب مردم پای صندوقهای رای خبر داد و گفت: در برخی از شعب اخذ رای شاهد ازدحام جمعیت هستیم.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات بدون مشکل در حال انجام است، یادآور شد: در چند شعب استان سیستان و بلوچستان به دلیل وقوع سیل ارتباط با مرکز قطع شده است که در حال پیگیری و وصل آن هستیم.

همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت های یازدهم و دوازدهم و محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در شعبه مستقر در وزارت کشور آرای خود برای انتخابات نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان را به صندوق انداختند.
در حاشیه جلسه ستاد انتخابات،‌ استاندار تهران با تاکید بر رعایت قانون توسط داوطلبان و مجریان انتخابات در استان تهران گفت: زمینه سازی برای تأمین «امنیت»، «سلامت» و «مشارکت» حدداکثری و رقابت» در انتخابات استان تهران به خوبی انجام شده است.

استاندار تهران اعلام کرده است که در شمارش آرا باید دقت لازم انجام شود، مانند انتخابات گذشته نتایج آخرین شمارش آرا در اختیار مردم گذاشته خواهد شد.

شش هزار و ۸۱۱ شعبه اخذ رای در سطح استان تهران در نظر گرفته شده که پنج هزار شعبه مربوط به شهر تهران است، که بزرگترین مرکز شعب اخذ رأی در کل کشور است و یک هزار ۸۱۱ شعبه نیز به شهرستان‌های استان تهران مربوط است، که ورامین پیشوا و قرچک ۴۲۰ شعبه، دماوند و فیروزکوه ۱۶۸ شعبه، کلیمیان ۱۱ شعبه، مسیحیان آشوری ۱۵ شعبه، رباط کریم و بهارستان ۳۷۲ شعبه، مسیحیان ارمنی شمال ایران ۲۳ شعبه، زرتشتیان ۱۷ شعبه، پاکدشت ۱۷۰ شعبه، ملارد، شهریار و قدس ۶۱۵ شعبه فعال است.

سه هزار و ۶۴۷ نفر داوطلب تأیید صلاحیت شده نهایی داریم، که از این تعداد سه هزار و ۳۷۲ نفر تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر و ۲۷۵ داوطلب نیز برای شهرستان‌های استان تهران هستند، که به طور میانگین برای هر کرسی ۹۹ نفر داریم.۴۸۹ شعبه سیار نیز در تهران داریم، که عمدتاً در مراکزی که امکان حضور در شعب ثابت وجود ندارد، به اخذ رأی می‌پردازند.

علیرضا فخاری آرای خود را به صندوق مسجد حضرت رسول نازی آباد در تهران انداخت.

شعبه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان

آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان، رای خود را در صندوق‌های رای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انداخت.

دبیر شورای نگهبان پیش از آن که رای خود را به صندوق‌ بیاندازد، گفت: خداوند را شاکریم که ملت بزرگ ایران از سال‌های دور به کوری چشم دشمنان پای انقلاب ایستاده‌اند.

در همین شعبه، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقیه شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات رای خود را به صندوق‌ انداخت.
در ساعات اولیه صبح امروز، محمدباقر قالیباف با حضور در شعبه اخذ رای واقع در تکیه مرتضی علی(ع) واقع در محله هرندی تهران رای خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و شششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

همچنین علی لاریجانی رئیس مجالس هشتم تا دهم، در ساعات اولیه رای‌گیری در حرم امامزاده صالح (ع) رای خود را به صندوق انداخت.علی شمخانی مشاور سیاسی رهبر انقلاب و دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی هم با حضور در مسجد حضرت ولی‌عصر علیه‌ السلام (خوزستانی‌های مقیم تهران) در انتخابات شرکت کرد و پس از انداختن آرای خود به صندوق در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی‌اش از میزان مشارکت مردم در انتخابات، تاکید کرد: خلق شگفتی ویژگی بارز مردم ایران است.

شعبه مسجد قدس

مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد قدس، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا در دقایق اولیه در انتخابات شرکت کرده است، اظهار کرد: فکر می‌کنم کسانی که احیانا پای صندوق حضور پیدا نمی‌کنند، باید بگویند چرا نیستند. خیلی روشن است که این یک کار ملی و دفاع و پاسداری از یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
در همین شعبه حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از انداختن رای خود به صندوق درباره دلیل حضور زودهنگام خود پای صندوق رای تاکید کرد: انتخاب نمایندگان اصلح به پیشرفت کشور کمک می‌کند.
یک رای اولی: آمده ایم آینده را بسازیم
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) واقع در خیابان گیلان حاضر و رای خود را به صندوق انداخت و گفت: قطعا این حضور پر شور پاسخ محکمی به همه دشمنی های کوردلانه اعم از تحریم های ظالمانه، نفاق و تهدیدهای نابخردانه، و ایجاد آشوب‌ و ترورهای کور و ناجوانمردانه و شهادت سربازان و مجاهدان وطن خواهد بود.
همچنین علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم با حضور در مسجدالنبی امیرآباد تهران آرای خود را به صندوق انداخت.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش به همراه حجت الاسلام والمسلمین قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو با حضور در مسجد امام صادق(ع) کوی انقلاب در محل اخذ رای گیری آراء خود را به صندوق انداختند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب و معادلات جهانی را به نفع ما رقم خواهد زد، گفت: در این راه نیروی هوایی ارتش در هر لحظه‌ای آماده لبیک به پیام فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) است.

شعبه حسینیه جماران

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس دهم و معاون اول دولت اصلاحات به همراه همسرش با حضور در حسینیه جماران، رای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

همچنین حجت الاسلام سید حسن خمینی و حجت الاسلام سیدیاسر خمینی یادگاران بنیانگذار انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت و آرای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق این شعبه انداختند.
محمود واعظی رئیس دفتر دولت حسن روحانی به همراه همسرش پروین داداندیش از اعضای حزب اعتدال و توسعه و کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم از لیست صدای ملت با حضور در حسینیه جماران، رای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

شعبه مسجد لرزاده

شعبه مسجد لرزاده در دقایق اولیه آغاز کار رای گیری خود، میزبان وزیر امور اقتصادی و دارایی برای انتخاب نمایندگان مورد نظرش در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان قانون اساسی بود و احسان خاندوزی رای خود را به صندوق مستقر در این شعبه انداخت.

در همین شعبه، سید یاسر جبرائیلی رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص رای خود به نامزدهای مورد نظرش در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به صندوق رای انداخت و گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات موجب افزایش قدرت سیاسی و بسترسازی برای بهبود وضعیت تورمی و معیشتی مردم می‌شود.
حداد عادل هم در حاشیه مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ در مسجد لرزاده تهران گفت: انقلاب با اراده مردم به پیروزی رسید و آزادی انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب مردم ایران است، به همین دلیل مردم باید قدر این آزادی را دانسته و شکر آن را به جا آورند. شکر نعمت نیز رای دادن در انتخابات است.

شعبه حسینیه ارشاد

حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری رئیس مجلس دوره پنجم با حضور در حسینیه ارشاد، رای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

در همین شعبه محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت هم در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری رای خود را به صندوق انداخت.

شعبه مسجد لویزان

همچنین حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه و محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی باحضور در مسجد لویزان رای خود برای انتخابات‌های مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به صندوق انداختند.

سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر شورای نگهبان هم پس از آنکه رای خود را به صندوق سیار شماره ۱۸ تهران انداخت، ابراز امیدواری کرد که حضور مردم در انتخابات موجب تقویت کشور و تشکیل مجلس قوی شود و همه مردم از آثار این حضور پرشور بهره‌مند شوند.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از شرکت در انتخابات گفت: بعد از ۲۲ بهمن شاهد حماسه دیگری از سوی مردم عزیزمان هستیم. این حضور پرشور نشان می‌دهد که مردم همیشه در صحنه بوده و هستند و خواهند بود. پایبندی مردم به آرمان‌های انقلاب و امام راحل و منویات مقام معظم رهبری امروز کاملا مشهود است.

گزارش خبرنگار ایسنا از مدرسه شهید مطهری تهران را هم در این ویدیو ببینید.

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در شعبه رای اولی‌ها در مدرسه شهید مطهری تهران، رای خود را به صندوق انداخت. او با دانش‌آموزان رای اولی گپ و گفتی کوتاه داشت و سپس از حضور بیش از سه میلیون رای اولی پای صندوق‌های رای خبر داد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از آنکه رای خود را به صندوق مسجد حضرت ابوالفضل واقع در بلوار دریا تهران انداخت، تاکید کرد که مردم ایران با رای خود قدرت خود را نشان می‌دهند و تصمیم و انتخاب امروز مردم آینده را رقم می‌زند.

امروز همچنین کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در سالن شهید افراسیابی که برای مشارکت جامعه ورزش در انتخابات در نظر گرفته شده است، رای خود را به صندوق انداخت.لازم به ذکر است که اصحاب فرهنگ و هنر هم با حضور در شعبه اخذ رای تالار وحدت آرا خود را به صندوق انداختند و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شعبه رای داد و در جمع خبرنگاران گفت: به مجلس دوازدهم و نوع نگاه فرهنگی آن امیدوار است.فرآیند انتخابات در استان تهران از ۲۱۰ روز قبل آغاز شده است و طبق زمانبندی تا امروز ادامه دارد. /ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.