×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024
علت تصادف زنجیره‌ای آزادراه قزوین- تهران چه بود؟

به دنبال انتشار تصاویری از تصادف زنجیره‌ای آزادراه قزوین- تهران رئیس پلیس راه قزوین با انتشار فیلمی به تشریح جزئیات این حادثه و دلایل تصادف مذکور و تنویر افکار عمومی پرداخت.

به دنبال انتشار تصاویری از تصادف زنجیره‌ای آزادراه قزوین- تهران، سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش با انتشار فیلمی به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت و اظهار کرد: در شرایط بارانی و برفی به ویژه در فصل پاییز که معمولاً نخستین بارندگی‌ها رخ می‌دهد و به دلیل آثار به جای مانده از دود اگزوز ماشین‌ها و مواد شیمیایی که یک لایه از سطح آسفالت را می‌پوشاند و موجب لغزندگی جاده می‌شود، رانندگی باید با احتیاط بیشتری صورت بگیرد.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: رانندگان در چنین شرایطی باید دقت داشته باشند که عدم رعایت سرعت مطمئنه، ترمزگیری و تغییر مسیر ناگهانی و سبقت‌های نادرست خود باعث ایجاد تصادف در جاده‌ها می‌شود.

وی افزود: کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تصادف زنجیره‌ای چندین وسیله نقلیه در حوالی محمدیه مربوط به روز سه‌شنبه هفتم آذرماه سال جاری است و در همان روز تمهیدات ترافیکی در نظر گرفته شد و تیم پلیس در محل حضور داشت و درخصوص رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه اطلاع‌رسانی کامل به رانندگان صورت گرفت.

ذاکری‌منش بیان کرد: در حدود ۳۰ وسیله نقلیه در این تصادف زنجیره‌ای به هم برخورد کرده بودند و علت این تصادف زنجیره‌ای نیز یک تصادف اولیه بین سه خودرو بود که به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌ها توسط رانندگان اتفاق افتاد و در آن تصادف اولیه یکی از هموطنان در بیمارستان جان خود را از دست داد اما الباقی تصادف‌ها فقط خسارتی بود و خوشبختانه جرحی اتفاق نیفتاد.

این مسئول در پایان با اشاره به پاکسازی و روانسازی ترافیک و ترسیم کروکی توسط پلیس در حادثه مذکور به شهروندان توصیه کرد: با توجه به حضور پلیس و دستگاه‌های امدادی در شرایط این چنینی رانندگان از توقف‌های بی‌مورد و سد معبر در صحنه تصادف جهت عکس‌برداری، فیلمبرداری و یا کنجکاوری خودداری کنند چراکه این رفتار گاه خود باعث ایجاد تصادف‌های دیگر می‌شود./ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.