×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024
مهاجرت گسترده ایرانیان و بی تفاوتی حکومت

بیان ملی آنلاین: شهروندان ایرانی چشم انداز روشنی از اینده کشورونیز برای خود وخانواده خود ندارند. اقتصادایران به دره مرگ نزدیک شده است و سیاست خارجی گشور هیچ نشانه‌ای از سازگاری با بخش مهمی‌از جهان را نشان نمی‌دهد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در سیاست داخلی نیز نیروهای خواستار اصلاحان ساختاری هیچ روزنه‌ای برای تغییر ات درمسایل اصلی نمی‌بینند. ایرانیان چاره کاررادرمهاجرت دیده‌اند، هرجا که شد و هرجور که شد.

به گزارش ساعت ۲۴؛ درحالی که برخی از افراطیون سیاسی که انگار ایران را به اسارت گرفته‌اند هر خبری درباره مهاجرت ایرانیان را آب به اسیاب دشمن ریختن می‌دانند اما این بار این روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس دولت جمهوری اسلامی‌است که با صراحت می گوید نرخ خروج نخبگان از کشور در برخی از حوزه‌ها تا دو برابر افزایش یافته است.اودر در گفت‌وگو با یک روزنامه اقتصادی چاپ ایران با اشاره به‌اینکه که در سال‌های اخیر به نخبگان به میزان کافی توجه نشده است، گفت که آن‌ها با دریافت حقوق چند برابری، به کشورهای دیگر می‌روند.

به گفته‌این مقام عالیرتبه‌ایرانی از تعداد دانشجویان در ایران کاسته شده و شمار نیروی انسانی ایران رو به کاهش است. پس از استقرار حکومت جمهوری اسلامی‌در ایران، شمار مهاجرت ایرانیان همواره در حال افزایش بود، اما گزارش‌های تازه نشان می‌دهد که تعداد مهاجرت در سال‌های اخیر به‌صورت «چشمگیر» افزایش یافته است.بسیاری از کسانی که اقامت در خارج از مرزهای ایران را برمی‌گزینند، دوره تحصیلات عالی را طی کرده و جزو متخصصان به‌شمار می‌روند.

به گفته معاونت علمی، فناوری و دانش‌بنیان دولت رئیسی «تخصیص نیافتن نیم‌درصد از بودجه عمومی‌کشور به صندوق نوآوری و شکوفایی» یکی از عوامل مهاجرت نخبگان است.شماری از تحلیلگران «نبود آزادی سیاسی و اجتماعی کافی در ایران، فساد، رانتخواری، قانونگریزی» و دیگر مواردی از این دست را از دلایل اصلی مهاجرت نخبگان عنوان می‌کنند.

علاوه بر آن، بسیاری از مردم ایران در سال‌های اخیر دچار «مشکلات اقتصادی و معیشتی شدید» هستند. بر پایه گزارش تازه مرکز آمار ایران، در چهار سال پیشین دست کم ۸۵۰ هزار نیروی کار ساکن داخل کشور از جست‌وجو برای دستیابی به شغل، دست کشیدند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که درحدود ۷۰ درصد از بیکاران در ایران، از گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله هستند. نکته تاسف برانگیز این است که نهادهای حکومتی ایران اعم از دولت یا مجلس و قوه قضاییه ونیز مهادهای بالا دستی انگار از این مهاجرت ها دلواپسی ندارند و حتی روزگاررا گونه‌ای می‌کنند که‌ایرانیان داری تخصص ونیز ایرانیان دارای شجاعت از ایران بروند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.