×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024
زلزله ۶.۳ ریشتری در شمال‌غرب  افغانستان / اعزام ۲۵ تیم امدادی به تایباد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه زلزله در خاک افغانستان اتفاق افتاده و با مرز ما در شرق تایباد حدودا ۸۸ کیلومتر فاصله دارد، گفت: ۲۵ تیم امدادی به مناطق تایباد و روستاها اعزام شده‌اند و به شهرهای اطراف نیز آماده باش داده شده است؛ تاکنون بیش از ۳۶ مورد پس‌لرزه داشته‌ایم.

«مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان» اعلام کرد: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر صبح امروز (شنبه) شمال‌غرب افغانستان را لرزاند.
بنابر خبر به‌روزرسانی شده‌ در خبرگزاری رویترز این مرکز تحقیقاتی که در داده‌های اولیه، بزرگی زلزله را ۶.۲ ریشتر اعلام کرده بود پس از دقایقی شدت آن را به ۵.۶ ریشتر کاهش داد.
با این حال در برخی از شبکه‌های اجتماعی اطلاعات اولیه در مورد بزرگی این زلزله ضدونقیض بوده و برخی منابع شدت آن را ۶.۵ ریشتر اعلام کرده‌اند.

بنابر گزارش ایندیا تودی، کانون زلزله حدود ۴۰ کیلومتری شمال غرب شهر هرات بوده است.
این زمین‌لرزه در ترکمنستان و ازبکستان نیز احساس شده است.
این لرزه‌ها در برخی مناطق ایران هم احساس شده است.
برخی منابع خبری منطقه‌ای گزارش کرده‌اند که این زلزله، دو پیش‌لرزه نسبتا شدید نیز داشته است.
هنوز گزارشی در مورد خسارات یا تلفات احتمالی ناشی از وقوع این زمین لرزه منتشر نشده است.

محسن نجات در خصوص زلزله افغانستان که در خراسان رضوی خصوصا در تایباد حس شد، اظهار کرد: زلزله در خاک افغانستان اتفاق افتاده و با مرز ما در شرق تایباد حدودا ۸۸ کیلومتر فاصله دارد. بزرگی این زلزله ۶.۵ ریشتر بوده و عمق آن بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری ژئوفیزیک دانشگاه تهران عمق آن ۷ کیلومتر بوده است.وی افزود: تیم‌های امدادی به مناطق تایباد و روستاها اعزام شده‌اند و به شهرهای اطراف نیز آماده باش داده شده است. تاکنون بیش از ۳۶ مورد پس‌لرزه داشته‌ایم.مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون خسارتی گزارش نشده است، تصریح کرد: تاکنون ۲۵ تیم امدادی به تایباد اعزام شده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.