×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024
عصر شعر و روایت «سقا نفار۲» در ساری برگزار شد
حرمت السادات نورانی

پایگاه خبری بیان ملی آنلاین: رئیس حوزه هنری مازندران در برنامه عصر شعر وروایت «سقا نفار»، گفت: این برنامه با هدف معرفی شاعران محلی و ملی و معرفی ظرفیت‌های عرصه نویسندگی و شعر و شاعری در مازندران برگزار می‌شود.

مهدی معصومی گرجی اظهار کرد: عصر شعر سقا نفار به نوعی، قدرت قلم و کلام و لطافت کلام در بیان رشادت، جوانمردی و پهلوانی از خودگذشتگی و ایمان امام حسین (ع) و یارانش در عاشورا و کربلا است.

وی افزود: یکی از بهترین راه‌های تبیین تاثیر کربلا، اربعین و عاشورا، استفاده از زبان شعر است، در مازندران نویسندگان و شاعران خوبی داریم و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و فرهنگ حسینی را به جوانان معرفی کنیم.

این مسئول گفت: همه این اتفاق به نوعی ایجاد انگیزه برای شاعران و همچنین علاقه‌مندان به فعالیت در عرصه نویسندگی و ادبیات است، همچنین برای نوجوانان ایجاد انگیزه می‌شود تا در این فضا فعالیت کنند.

گرجی با اشاره به اینکه حوزه هنری برای حمایت از هنرمندان، اینگونه برنامه‌ها را برگزار می‌کند که نوعی انسجام، تعامل و ارتباط خوب  و کمک به عرصه ادبیات مازندران است تا فعالان این عرصه این آگاهی را داشته باشند که از حامی برخوردارند، تصریح کرد: نه فقط حوزه هنری، بلکه همه دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه فعال باشند.

وی با بیان اینکه محافل اینچنینی در استان، کم برگزار می‌شود، ادامه داد: نیاز است که در طول سال، نشست‌های ادبی رقم بخورد و اصل برگزاری این نشست‌ها حمایت از هنرمندان است و وظیفه داریم در این عرصه تلاش کنیم.

رئیس حوزه هنری مازندران خاطرنشان کرد: دعوت از مهمانان ملی در این نشست‌ها در راستای تعامل افکار و اندیشه است و به نوعی ایجاد رقابت و باعث می‌شود برای تولید آثار بهتر، تلاش کنند.

وی با اشاره به فعالیت حوزه هنری با هدف هنر آیینی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ علوی و پهلوانی، اظهار کرد: انتخاب عنوان سقا نفار در راستای تقویت فرهنگ بومی است چرا که در کشور ما فقط در مازندران سقا نفار وجود دارد، سقا نفار، بخشی از فرهنگ بومی ما است که با نامگذاری عصر شعر به نام «سقا نفار» این مکان مقدس را هم معرفی می‌کنیم.

 

این مسئول افزود: سقا نفار جایگاه مقدسی برای مردم مازندران است چون راه اندازی اولیه این مکان به نام حضرت ابوالفضل(ع) بوده و سقا اشاره به حضرت ابوالفضل (ع) است، مکانی که مردم مازندران در آنجا عزاداری می‌کنند و افراد بسیاری در این مکان معنوی، حاجت‌روا شدند.

گرجی گفت: هنر بهترین زبان و شیوه است برای اینکه بهتر بتوانیم اهداف انقلاب اسلامی را به مردم بشناسانیم چون جذابیت بصری و محتوایی دارد، نه فقط در شعر و نویسندگی، در همه عرصه‌ها هنر راه مناسبی است که به جامعه کمک کنیم، بسیاری از مسائل مغفول را با زبان هنر می‌توان ارائه کرد و همچنین زبان هنر راه مناسبی برای تبیین اهداف در بین نوجوانان و جوانان است.

در این مراسم، شاعران استانی و ملی به شعرخوانی در وصف امام حسین(ع) و واقعه عاشورا پرداختند.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.