×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024
درخواست بایدن از کنگره برای ارائه کمک ۲۴ میلیارد دلاری جدید به اوکراین

رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره این کشور درخواست ارائه کمک ۲۴ میلیارد دلاری جدید برای اوکراین خواهد کرد.

به گزارش بیان ملی انلاین به نقل از سی‌ان‌ان، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره این کشور درخواست ارائه کمک ۲۴ میلیارد دلاری جدید برای اوکراین خواهد کرد. این درخواست – که شامل بیش از ۱۳ میلیارد دلار کمک امنیتی و هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه برای اوکراین است – یک نبرد بالقوه با جمهوری‌خواهان در کنگره ایجاد می‌کند که برخی از آنها نسبت به ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین تردید دارند.

از آنجایی که ضدحمله اوکراین در حال پایان است و چشم‌انداز پایان جنگ در آینده نزدیک ضعیف به نظر می‌رسد، ارائه این بودجه، به عنوان مدرکی برای تداوم حمایت ایالات متحده از اوکراین عمل می‌کند.درخواست کمک مالی جدید که اواخر پنجشنبه به وقت محلی رونمایی خواهد شد، با درخواست ۱۲ میلیارد دلاری برای بودجه جدید به منظور امدادرسانی در بلایای طبیعی همراه خواهد بود که به طور بالقوه این بسته را برای جمهوری‌خواهان بدبین که نگرانی خود را در مورد تصویب ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین ابراز کرده‌اند، قابل قبول خواهد کرد.

این کمک‌ها که همچنین شامل سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای تأمین مالی زیرساخت‌ها در کشورهای آسیب‌دیده از تهاجم روسیه می‌شود، تلاشی برای جلوگیری از تسلط وام‌های اجباری چین در آن کشورها بوده و شامل چهار میلیارد دلار بودجه برای امنیت مرزها نیز می‌شود.
«شالاندا یانگ» مدیر بودجه بایدن در نامه‌ای به «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: «در حالی که تأثیرات جنگ روسیه در سراسر جهان طنین‌انداز می‌شود، ایالات متحده متعهد به حفظ مخالفت جهانی شدید با جنگ غیرقانونی روسیه است».مدت زمانی که حمایت ایالات متحده از اوکراین می‌تواند ادامه یابد، پرسشی کلیدی در میان ائتلاف جهانی است که از زمان تهاجم روسیه در فوریه ۲۰۲۲ همچنان مطرح است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.