×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024
شاخص‌سازان بورس رشد کردند / هم وزن ریخت

پایگاه خبری بیان ملی آنلاین: امروز نمادهای شتران، تاپیکو، فملی، فولاد و فارس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در معاملات روز یکشنبه پانزدهم مرداد ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۶ هزار و ۹۹۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۴۰ هزار و ۴۱ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با ریزش ۷۶۵ واحدی در رقم ۷۱۷ هزار و ۱۳ واحدی ایستاد.

شاخص کل  فرابورس نیز با افت ۱۰۳ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۵۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با کاهش ۶۸۶ واحد به سطح ۱۳۱ هزار و ۱۰۴ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای شتران، تاپیکو، فملی، فولاد و فارس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل حکشتی، اخابر و شبریز از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای شپاس، وهور و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، آریا و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز نمادهای خودرویی در صدر بودند. نماد خودرو بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کتوسعه و عالیس بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۹ هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶۱۴ میلیارد تومان بود که ۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۲۳ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بورس 

در معاملات یکشنبه، ۵۷  نماد صف خرید داشتند و ۵۶ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۹۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳۹ درصدی به ۳۵۴ میلیارد تومان رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.