×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024
نماز ظهر عاشورا برای تجدید بیعت با امام حسین (ع)

اقامه نماز ظهر عاشورا در ظهر دهمین روز از ماه محرم الحرام، اعلام هم پیمانی با مکتب امام حسین (ع) و از برکت ها و دستاوردهای نهضت عاشورا است.

به گزارش بیان ملی آنلاین یاران سیدالشهدا (ع) بهترین یاوران جهان بودند که با قبول دشواری های مسیر تا آخرین لحظه حیات ایستادگی کرده و جان خود را فدای ارباب خود کردند.

یکی از ویژگی‌های بارز امام حسین(ع) اهتمام به نماز اول وقت بود و مردم نیز باید تدوام دهنده راه ایشان باشند زیرا امام حسین (ع) در بحبوحه جنگ نماز را فراموش نکرد و با اینکه می توانست نماز را در خیمه اقامه کند ولی در میدان جنگ نماز را برپا داشت که در همان زمان ۲ نفر از یارانش نیز شهید شدند.

برپایی نماز ظهر عاشورا هر سال نسبت به سال قبل با شکوه بیشتری برگزار می شود و در اکثر هیات ها نهادینه شده تا همزمان با اذان ظهر نماز را برپا دارند.امام حسین (ع) برای اقامه نماز شهید شد و با علنی خواندن نماز خواست اعلام کند که برای اقامه نماز شهید شدیم و هیچ کاری نمی تواند مانع نماز شود.

بصیرت عاشورایی سرحلقه تمام درس ها و عبرت های عاشورا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بگفت: مکتب عاشورا درس های فراوانی برای افراد جامعه به صورت فردی و اجتماعی و اعتقادی دارد که اگر بخواهیم این درس ها را یک به یک بگوییم شاید ساعت ها زمان ببرد.حجت الاسلام و المسلمین «علی دشتکی» افزود: آنچه که در مکتب عاشورایی بسیار مهم است و سرحلقه تمام درس ها و عبرت ها برای طول تاریخ اسلام و عاشورا هست بصیرت عاشورایی است زیرا بخشی از درس ها در زیرمجموعه بصیرت تعریف می شود.

دشتکی با بیان اینکه اگر در هر فرد و اجتماعی بصیرت باشد تعریف ها از ارکان اجتماعی و لوازم اجتماعی تفاوت می کند با جامعه ای که در آن بصیرت نباشد، گفت: اگر بصیرت دینی در جامعه حاکم باشد آن جامعه ارزش هایش بر اساس بصیرت دینی تعریف می شود.

وی اظهار کرد: در هر جامعه ای بصیرت به عنوان یک محور و رکن اساسی امور آن جامعه است حتی در جامعه غیر موحد و غیرمسلمان هم باید به این نکته توجه کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: امروزه برخی از جوامع غیرموحد استعماری و استکباری اگر بخواهند اهداف خود را پیاده کنند یک جو ناسالم را ایجاد می کنند و خواسته های خود را با استفاده از آن جو در اذهان نهادینه می کنند و اهداف خود را که بر خلاف اهداف آن جامعه است پیاده می کنند و مردم بدون توجه به موضوع بر علیه خود قدم برمی دارند و حامی دشمن خود می شوند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه دینی طبق فرموده خدا باید چنگ به قرآن زد، افزود: پیاده سازی احکام دینی در جوامع توسط پیامبر (ص) و معصومین (ع) موجب ارتقای بصیرت در جامعه می شود.

اقامه نماز ظهر عاشورا در ۵۰ بقعه متبرکه استان البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی و اقامه نماز ظهر عاشورا در اجرای این سوگواره اشاره کرد و گفت: نماز ظهر عاشورا در بیش از ۵۰ بقعه متبرکه استان البرز برگزار شد.

وی افزود: از پیش از ظهر روز عاشورا گروههای عزاداری با حرکت به سوی آستان مقدس امامزادگان، در این اماکن مذهبی به عزاداری پرداختند و پس از اذان ظهر در زیر آسمان ظهر عاشورا نماز ظهر دهمین روز ماه محرم را به یاد امام حسین (ع) و یارانش اقامه کردند.

توزیع بیش از ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم

دشتکی ادامه داد: همچنین در این بقاع متبرکه در بین نمازگذاران و عزاداران ۱۵۰ هزار پرس غذای نذری و متبرکی توزیع شد.

وی اضافه کرد: مراسم شام غریبان نیز در ۲۰ بقعه متبرکه استان برگزار می شود ضمن اینکه مراسم راهروان زینبی همزمان با روز ۱۲ ماه محرم الحرام در ۱۲ بقعه متبرکه برگزار می شود.

نماز ظهر عاشورای حسینی همزمان با اقامه در ۵۰ بقعه متبرکه استان البرز در بیش از چهار هزار هیئت مذهبی، مساجد، حسینیه ها و مصلاهای استان البرز اقامه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.