×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024
رهاسازی فاضلاب اقبالیه در آب کشاورزی تهدیدی برای امنیت غذایی است

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین درباره تخلیه فاضلاب در کانال آب کشاورزی، گفت: این مسئله تبعات متعدد اجتماعی و بهداشتی و تهدید امنیت غذایی را برای مردم شهر اقبالیه و شهرستان به همراه دارد و هرچه سریعتر باید تعیین و تکلیف شود. به گزارش اسرار، غلامحسن اسلامی‌صدر در جلسه بررسی مشکلات رهاسازی فاضلاب شهر اقبالیه در کانال کشاورزی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تخلیه فاضلاب در کانال آب کشاورزی، تصریح کرد: تخلیه فاضلاب در زمین‌های کشاورزی زیبنده و مطلوب نیست در عین حال موجب شیوع بیماری‌های مختلفی مانند وبا نیز می‌شود، همه دستگاه‌های اجرایی متولی امر و حوزه کشاورزی، بهداشت و مدیریت شهری باید در این حوزه ورود پیدا کنند تا هرچه سریعتر اقدامی به نفع مردم و کشاورزان صورت بگیرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین بیان کرد: به منظور ساماندهی این موضوع یک سازمان به عنوان متولی کار قرار بگیرد و اعتبارات مورد نظر از طریق دستگاه‌های متولی تأمین شود، همچنین باید برای ورود پساب فاضلاب به مزارع کشاورزی محدودیت ایجاد کنیم.وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشاورزان در این مسئله نقش اساسی دارند پیشنهاد می‌شود طرح مشارکتی و با نظر کشاورزان اجرایی شود.
در این جلسه ابعاد مختلف مسئله مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ضمن استمرار جلسات هفتگی تا حل موضوع، در جلسه آینده تصمیم نهایی، پس از ارائه برنامه جامع عملیاتی توسط آبفای استان، اتخاذ شود. پساب فاضلاب روستای اسماعیل آباد نیز دیگر موضوع جلسه بود که بر نهایی شدن اقدامات اجرایی این حوزه، ذیل برنامه جامع منطقه عظیمیه، مورد تاکید قرار گرفت./ایلنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.