×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024
ارزش کالاهای صادراتی گمرک پرویزخان ۲۲ درصد افزایش یافت

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۲۲ درصدی ارزش کالاهای صادراتی گمرک پرویزخان و افزایش ۳۰ درصدی ارزش کالای صادراتی گمرک سومار در سه ماه سپری شده از سال‌ جاری خبر داد.

«علی‌اصغر عباس‌زاده» اظهار داشت: در سه ماه نخست سال‌ جاری از طریق گمرک پرویزخان ۲۵۸ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۳۶۷ دلار کالای صادراتی به وزن ۶۵۷ هزار و ۷۷۱ تن به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: این میزان کالاهای صادراتی از گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۲۲ درصد و از لحاظ وزن افزایش ۳۹ رشد درصد داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک پرویزخان را کلینکر سیمان، میوه و تره بار، ورق فولادی، میلگردساده و آجدار، کولر آبی، انواع کاشی، محصولات پلاستیکی، کیک و بیسکویت عنوان کرد.

وی ارزش کالاهای صادراتی از طریق گمرک سومار در این مدت را ۱۶۹ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۴ دلار به وزن ۳۷۲ هزار و ۱۷۶ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشد ۳۰ درصد و از لحاظ وزنی ۲۳ درصدی افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک سومار را میلگرد آجدار، کاشی، سنگ مرمریت، تخم مرغ، عایق رطوبتی، کارتن خالی، ظروف یکبار مصرف و لبنیات عنوان کرد.

فعالیت هفت مرز رسمی و بازارچه مرزی در استان کرمانشاه

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.
هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود./ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.