×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024
هرگونه اقدام و عملیات در حریم و عرصه پادگان ۰۷ خرم‌آباد تابع ضوابط میراث فرهنگی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان از پادگان ۰۷ به عنوان بخشی از هویت فرهنگی شهر خرم‌آباد یاد کرد.

عطا حسن‌پور ۲۴ بهمن‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: پادگان ۰۷ خرم‌آباد بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی این شهر محسوب می شود که باید از آن حفاظت کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان ادامه داد: نگهداری و حفاظت از پادگان ۰۷ خرم‌آباد از جمله محوطه و بناهای تاریخی موجود در آن، حفاظت از هویت و فرهنگ این شهر و از مطالبات مهم مردم محسوب می‌شود.

حسن‌پور با بیان اینکه هرگونه اقدام و عملیات در حریم و عرصه آثار تاریخی و فرهنگی که در فهرست آثار ملی به رسیده‌اند تابع ضوابط میراث فرهنگی است، افزود: بر اساس ماده ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی هر کس به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی یا مذهبی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت ‌رسیده است، یا تزئینات، ملحقات تاسیسات، اشیاء و لوازم و خطوط و نقوش منصوب یا موجود در اماکن مذکور، که مستقلاً نیز واجد حیثیت فرهنگی- تاریخی یا مذهبی باشد، خرابی وارد آورد علاوه بر جبران خسارات وارده به حبس از یک تا ده سال محکوم می‌شود که این ماده قانونی نشان از اهمیت میراث تاریخی و فرهنگی کشور دارد.

او تاکید کرد: تمام عرصه ۱۵ هکتاری پادگان ۰۷ خرم‌آباد از جمله محوطه و بناهای تاریخی موجود در آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و هرگونه اقدام و عملیات در حریم و عرصه این اثر باید بر اساس ضوابط میراث فرهنگی صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان همچنین تصریح کرد: پادگان ۰۷ خرم‌آباد به عنوان یک میراث ماندگار تاریخی برای مردم شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و باید هرچه سریع‌تر ساماندهی و مرمت محوطه و بناهای آن در دستور کار قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.