- نویسنده : محمد حسین شیری
- ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
- کد خبر 1004
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش پایگاه خبری بیان ملی آنلاین، یوسف نوری در هزارو بیست و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: برای تعطیل کردن مدارس باید شاخصهای جهانی را در نظر بگیریم و بهتر است این اختیار به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.نوری افزود: بچهها چطور باید اجتماعی شوند؟ و چطور برای بر عهده گرفتن مسئولیتهای اجتماعی آماده شوند؟ دانش آموزان باید با چالشهای اجتماعی مواجهه شوند تا بعداً وقتی در شرایط این چنینی قرار می گیرند، بتوانند تصمیمات درستی بگیرند.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برای جلوگیری از تعطیلی بدون برنامه مدارس، تقویم آموزشی و تعطیلات کشور باید ساماندهی شوند تا این قدر شاهد وقفه در جریان آموزش و پرورش دانش آموزان نباشیم.وی با اشاره به لزوم ساماندهی تقویم آموزشی گفت: یک ماده واحده که تمام جوانب تقویم آموزشی در آن در نظر گرفته شده تهیه و تدوین شود تا آموزش و پرورش مناطق آموزشی خود را بر اساس آن ساماندهی کند.
وزیر آموزش و پرورش درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر درخواست تجدید نظر در تغییر شاخصهای در نظر گرفته شده آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس، گفت: من شاخصهای آلودگی هوا در دنیا را دیدم و کاری هم در این زمینه بچههای المپیادی ما انجام دادند و من بعد از آن موضعگیری کردم. در دنیا مدارس را به دنبال این شاخص آلودگی هوا (شاخص ۱۵۰) تعطیل نمیکنند. سلامت دانش آموز اولویت و اصل اول ما است اما نه اینکه با شاخص آلودگی ۱۵۰ تعطیل کنیم.
نوری تاکید کرد: در دنیا تا وقتی شاخص آلودگی کمتر از ۲۰۰ باشد، تعطیلی مدارس نداریم و من روز گذشته هم شاخصها را رصد کردم که هنوز به ۲۰۰ نرسیده بودیم. این موضِع خود را ان شاءالله در هیئت دولت هم مطرح خواهم کرد؛ همانگونه که مقاله مطالعه انجام شده را به دکتر عیناللهی تقدیم کردم. در دنیا در موقعیت آلودگی هوای بنفش مقطع متوسطه را هم اصلا تعطیل نمیکنند و در دوره ابتدایی برخی جاها مدارس را تعطیل میکنند. کشورهایی نظیر مکزیک، فرانسه و … با گذر شاخص آلودگی از ۳۰۰ به بعد تعطیل میکنند.
نوری تاکید کرد: خواهش میکنم منابع علمی و تجارب دنیا را در این زمینه نگاه کنید و صرفا به بخشنامه سال ۱۳۹۷ هیئت وزیران در این حیطه اکتفا نکنید.وی ادامه داد: البته بچهها باید ماسک بزنند و رعایت کنند ولی نباید جریان تعلیم و تربیت به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی تعطیل شود.
محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیزدر این جلسه گفت: تعطیلی بدون برنامه مدارس به آموزش و پرورش کشور ضربه می زند. هر چند جریان آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می شود ولی هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی گیرد.وی با اشاره به سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در چند مورد تداخل جدی این سند با وظایف و اختیارات آموزش و پرورش وجود دارد که باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.
امانی در ادامه گفت: بر اساس بند ۴ ماده ۶ قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش، بررسی طرح ها و لوایح قانونی مربوط به آموزش و پرورش قبل از طرح در مجلس شورای اسلامی بر عهده این شوراست.وی افزود: بر همین اساس مجلس طرح ساماندهی تقویم آموزشی را برای اعلام نظر کارشناسی به این شورا ارسال کرده است. این طرح در کمیسیونهای شورای عالی با حضور افراد صاحب نظر و متخصص امر تعلیم و تربیت مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: این طرح سه بخش دارد یکی دادن اختیار به شورای عالی آموزش و پرورش برای تعیین تقویم آموشی، دوم انعطاف پذیری در سطح استانها برای تعیین تقویم آموزشی متناسب با شرایط و اقلیم هر استان و سوم لغو مصوبات محدود کننده پیشین.
انتهای پیام
https://bayanemelionline.ir/?p=1004