×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024
خودروی مدرن تولید داخل افغانستان

پایگاه خبری بیان ملی آنلاین: چند روزی است که کاربران افغانستانی تصاویری از یک خودروی اسپورت و زیبا را در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی‌شان منتشر می‌کنند. این خودرو تولید افغانستان است و یک مهندس جوان به اسم محمدرضا احمدی آن را طراحی کرده است. قرار است این خودرو برای اولین‌بار نمایشگاه ۲۰۲۳ قطر به نمایش درآید و فعلا در خیابان‌های کابل می‌توان آن را دید که تعجب عابران را برمی‌انگیزد.

مهندس احمدی که طراح و سازنده این خودرو است در حساب توییتراش نوشته: «آخرین لحظات ساخت خودرو ۲۰۲۲ ساخت تماماً داخلی افغانستان در ورکشاپ فنی مرکز نوآوری آموزش فنی و حرفه‌ای.. تا ۲ هفته بعد این خودرو به شکل که در تصاویر می‌بینید تکمیل خواهد شد.»

به نظر می‌رسد طالبان هم قصد دارد از این خودرو استفاده‌ای سیاسی و تبلیغاتی داشته باشد. آن هم در روز‌هایی که این گروه با ممانعت از تحصیل دختران در دانشگاه‌ها چهره‌های متحجر از خودشان نشان داده‌اند و قصد دارند با تبلیغ روی این خودرو تصویر کمی مدرن و دوستدار دانشی از خود نشان دهند. برای همین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان این تصویر را در توییترش منتشر کرده. اگرچه همین اقدام هم با واکنش گسترده و اعتراضی کاربران همراه بوده که طالبان را مخالف علم، دانش و مظاهر دنیای مدرن می‌خوانند.

در گزارش‌های رسانه‌های افغانستانی امده که تمام طراحی و تولید قطعات این خودرو به جز موتور در افغانستان صورت گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.