×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 8 July , 2024
بورل: اتحادیه اروپا به شدت نگران دستور تخلیه خان‌یونس است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص تبعات دستور تخلیه خان‌یونس هشدار داد.

به گزارش بیان ملی آنلاین جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه تاکید کرد که این اتحادیه به شدت نگران دستور (رژیم) اسرائیل برای تخلیه خان‌یونس است.

بورل در بیانیه مشترکی با یانز لنارچیچ، کمیسر اتحادیه اروپا برای مدیریت بحران، اشاره کرد که این دستورات نه تنها بر حدود ۲۵۰ هزار غیرنظامی تاثیر می‌گذارد، بلکه بیماران بیمارستان اروپایی -یکی از معدود بیمارستان‌های نیمه کاره باقی مانده در جنوب غزه- را نیز تهدید می‌کند.

مقامات اتحادیه اروپا هشدار دادند که این تصمیم مطمئناً ازدحام بیش از حد را تشدید می‌کند و در زمانی که دسترسی به مراقبت‌های پزشکی اورژانسی حیاتی است، باعث کمبود شدید در بیمارستان‌های باقی‌مانده می‌شودچند هفته پس از آنکه مردم مجبور شدند به خان‌یونس ویران شده بازگردند، مقامات (رژیم) اسرائیل دستور تخلیه جدیدی را برای این منطقه صادر کردند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا طی اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس، توجهات را به آواره شدن بیش از ۸۰ درصد از جمعیت غزه جلب کرد. او با اشاره به اینکه، ۱۷ هزار کودک در غزه بدون حمایت رها شده و یا از خانواده‌های خود جدا مانده‌اند، گفت: «در طول جنگ ۴ ماهه غزه، نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر کشته، مجروح یا مفقود شده‌اند. این تقریباً معادل ۵ درصد از جمعیت کل غزه است.» لازارینی با تاکید بر اینکه همچنان درگیری‌ها در غزه ادامه دارد، اظهار داشت: «جنگ بی‌وقفه ادامه داشته، اما برنده‌ای وجود نخواهد داشت. تنها درد، بدبختی و اندوه وجود خواهد داشت.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.