×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 7 July , 2024
چاه شماره ۳۴ میدان دارخوین با تولید روزانه ۴ هزار بشکه نفت به شبکه تولید شرکت نفت و گاز اروندان متصل شد

بیان ملی آنلاین: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت نفت و گاز اروندان، چاه شماره ۳۴ در منطقه دارخوین که پیش از این غیرفعال بود، برای اولین بار با موفقیت وارد مدار تولید و روزانه ۴ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت این شرکت افزوده شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، غلامحسین موازی، مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان در این خصوص اظهار کرد: در راستای برنامه توسعه میدان دارخوین و با هدف حفظ و افزایش تولید این میدان، در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸، حفاری و تکمیل ۵ حلقه چاه توسعه‌ای جدید (چاه‌های ۳۲ تا ۳۶) انجام شد.
وی افزود: با وجود گذشت نزدیک به یک دهه، به دلیل عدم نصب خطوط لوله جریانی و تاسیسات سطح الارضی این چاه‌ها، امکان اتصال آن‌ها به شبکه تولید میدان و بهره‌برداری از آن‌ها وجود نداشت.
موازی ادامه داد: با آغاز به کار دولت سیزدهم و با هدف شروع تولید از این چاه‌ها، قرارداد تامین و نصب تجهیزات مورد نیاز با یکی از شرکت‌های داخلی منعقد شد و برنامه تولید میدان نیز تدوین گردید.
مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: متاسفانه به دلیل تحریم‌های ظالمانه و عدم امکان تامین به موقع کالاهای مورد نیاز، تاکنون هیچکدام از این چاه‌ها توسط شرکت پیمانکار به مرحله تولید و بهره‌برداری نرسیده بودند.
وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: با توجه به این شرایط و در راستای تحقق برنامه تولید میدان دارخوین، شرکت نفت و گاز اروندان تصمیم گرفت با تکیه بر توان داخلی و با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود در انبارهای خود، در یک حرکت جهادی نسبت به راه‌اندازی این چاه‌ها اقدام نماید.
وازی بیان کرد: علیرغم وجود چالش‌هایی مانند بالابودن فشار مخزن و وجود گاز هیدروژن سولفوره با درصد بالا در سیال آن، با تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی متخصصان این شرکت، در کمتر از یک ماه عملیات نصب تاسیسات سطح الارضی و احداث خط لوله جریانی و اتصال آن به خط انتقال به واحد بهره‌برداری با انجام عملیات انشعاب گرم (Hot tap) برای چاه دارخوین-۳۴ به عنوان اولین حلقه از چاه‌های پنج‌گانه، در خرداد ماه سال جاری به انجام رسید و این چاه با دبی نزدیک به ۴ هزار بشکه در روز در مدار تولید قرار گرفت.
وی گفت: اتصال این چاه به شبکه تولید، بخش قابل توجهی از تاخیر ایجاد شده در برنامه تولیدی میدان (ناشی از عدم اجرای به موقع تعهدات پیمانکار) را جبران خواهد کرد. ضمن اینکه اقدامات لازم برای انجام فعالیت‌های مشابه جهت تولیدی کردن ۴ حلقه چاه باقیمانده نیز آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک، تعدادی دیگر از این چاه‌ها نیز به شبکه تولید متصل شوند.
مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: این اقدام ارزشمند، نشان‌دهنده عزم و اراده راسخ شرکت نفت و گاز اروندان برای تحقق اهداف خود در جهت افزایش تولید نفت و گاز و خدمت به کشور عزیزمان، ایران اسلامی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.