×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 2 July , 2024
نمایشگاه بررسی هنر و فوتبال در آلمان برپا شد

همزمان با رقابت‌های قهرمانی یورو ۲۰۲۴ در آلمان، نمایشگاهی در شهر دورتمونند آلمان به بررسی رابطه میان دو دنیای هنر و فوتبال پرداخته است.

به گزارش بیان ملی آنلاین، ایده هنر و فوتبال ممکن است برای برخی شگفتی از مهارت فوق‌العاده یک بازیکن، یا تصویری ماندگار از پیروزی یا شکست تلخ پس از سوت پایان بازی را به ذهن متبادر کند و کمتر کسی بلافاصله به نقاشان سوررئالیستی مانند «سالوادور دالی» و «جوآن میرو» و آثار «میکل آنژ» یا نقاشان دوره رنسانس یا بنکسی هنرمند خیابانی فکر خواهد کرد.

با این حال، همزمان با برگزاری مسابقات قهرمانی جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴)، نمایشگاهی در موزه فوتبال آلمان در دورتموند با هدف گرد هم آوردن متعصبان فوتبال و علاقه مندان به هنر و نمایش همپوشانی بین دنیای هنر و بازی زیبای فوتبال برپا شده اتس.به گزارش رویترز، نمایشگاه «در حرکت: هنر و فوتبال» شامل نزدیک به ۲۰۰ اثر است که به نمایندگی از ۲۴ کشور در مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا حضور دارند.

این نمایشگاه مسیر ورزش را از اوایل قرن بیستم تا امروز ترسیم می کند و برخی از شناخته شده‌ترین ستاره های آن از دیگو مارادونا، اریک کانتونا تا کریستیانو رونالدو را به نمایش می‌گذارد.«مانوئل نوکرشنر» مدیر این موزه توضیح داد که فوتبال یک پدیده اجتماعی است که در روزهای اولیه خود رسانه مهمی برای بیان هنری بود.

در آثار مدرن‌تر این نمایشگاه، رونالدو به عنوان خدا در نقاشی معروف «آفرینش آدم» اثر میکل آنژ نشان داده شده است، در حالی که اریک کانتونا فوتبالیست مشهور فرانسوی سال‌های نه چندان دور در یک نقاشی مدل برداری شده دوران رنسانس از رستاخیز عیسی نمایش داده شده است.
«نوکرشنر» معتقد است بازیکنانی مانند کانتونا، یوهان کرایف و پله در دوره فردی‌تر بازی، هنر را در زمین هدایت می‌کردند. او این نمایشگاه را فرصتی دانست که در آن هنر بتواند تاثیر مثبتی بر فوتبال بگذارد.این نمایشگاه که تا ژانویه ادامه دارد، یکی از چندین پروژه هنری در طول مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴ است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.