×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 1 July , 2024
استارت ساماندهی ورودی های شهر نکا
حرمت السادات نورانی

پایگاه خبری بیان ملی آنلاین :موسی خلیلی شهردار نکا در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت شهدای خدمت گفت:  مقایسه عملکرد ادوار گذشته  و عملکرد ۴ ساله این دوره  در بحث پروژه های شهرداری، گویای  واقعیت هایی است که در این مدت رقم خورد  و ما  ادعا داریم که  شهرداری نکا در بین ۶۳ شهرداری استان نمره قابل قبولی در جهت کسب اعتماد و مشارکت مردمی دارد.

وی افزود: این رضایت و اعتماد مردم نتیجه کار و فکر توسعه محور،  در سطح کلان و همچنین سطح جزیی با تشکیل شورایاری محلات به دست آمد.

خلیلی تصریح کرد: پروژه های سطح کلان در چشم انداز ۵ ساله ، ۱۰ ساله و ۲۰ ساله توسط شهرداری ها تدوین می شود و متاسفانه در بایگانی­ها خاک می خورد خوشبختانه در شهرداری نکا توانستیم از سال ۹۹ تاکنون پروژه های مهمی شامل  پروژه پارک جنگلی قرمرض، سد لاستیکی پروژه پارک ملل، پارک بوستان شهدای گمنام، پروژه میدان امام رضا، پروژه ساماندهی جامع آرامستان و احداث غسالخانه، آزاد سازی نقاط کور ترافیکی، احداث پل شورا، ساماندهی رودخانه در فاز های ۱ و ۲،  ساماندهی مبادی ورودی شهر نکا به سرانجام برسانیم.

شهردار نکا به ساماندهی مبادی های ورودی شهر اشاره و تصریح نمود: در سفر دور اول ریاست جمهوری وحیدی وزیر کشور به نکا سفر کرد و توانستیم برای ورودی های شرقی و شمالی که حوادث تلخ ترافیکی رخ می دهد تامین اعتبار کنیم و دستور وزیر راه و شهرسازی را بگیریم و به زودی انتخاب پیمانکار صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این پروژه بسیار بزرگی است که به صورت تونل شهری به طول ۱۵۰ کیلومتر مستقیم از نکا به بهشهر با زیر گذر و روزگذر تردد می شود. و آزادسازی های حاشیه این زیرگذر انجام شده و اعتبار اولیه این طرح ۱۵۰ میلیارد تومان است.

خلیلی با اشاره به این که شهرهای غربی استان  برای تمام ورودی هایشان  کار کردند و اعتبار گرفتند ادامه داد: در سفر دوم ریاست جمهوری و رییس سازمان بنادر کل کشور  توانستیم ۶۰ میلیارد برای شرق استان و ۱۰ میلیارد برای اصلاح محور نکا به نیروگاه از حد فاصل پل هوایی تا CNG  که نقطه ترافیکی است اعتبار بگیریم که بتوانیم ساماندهی کل ورودی ضلع  شمالی انجام دهیم.

خلیلی تصریح کرد: با بازدید رییس کل دادگستری از ۲ پروژه در دست اقدام شهرداری پروژه حاشیه نکا رود و پروژه ورودی غربی اختلاف و تعارض بستر حریم وجود داشت در جریان این موضوعات قرار گرفتند  و در بحث تکمیل پروژه های نیمه تمام، ورودی غربی در  هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار نکا ادامه داد: ساماندهی ورودی جنوبی در ورودی روستای گلبستان یک پروژه مشارکتی بین بنیاد مسکن، شهرداری، راهداری و راه و شهرسازی در کمتر از ۴۵ روز با تامین قیر توسط بنیاد مسکن  انجام شد.

شهردار نکا بیان داشت: مدخل ورودی شهر خیلی مهم است مخصوصا برای ورود توریست به شهر و اگر ورودی شهر زیبا باشد گردشگر برای رفتن به داخل شهر و دیدن شهر رغبت می کند.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های شهر نکا ، جنگل و دریا استفاده کردیم و ساماندهی جامع رودخانه نکا که ۲۳ سال پاشنه آشیل شهر نکا بود، انجام شد و لایروبی و تثبیت بستر تا تکمیل پارک ها و فضای سبز و آزادسازی اصولی محور و پل پدافندی اجرایی شد.

وی با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد در شهرستان اظهار کرد: کارگروهی تشکیل و سیاست جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و نگهداری و احداث کمپ پیگیری می‌شود، که ۵۰۰ قلاده سگ جمع آوری کردیم تعداد خودرو و نیرو را افزایش دادیم تا سگ‌های ولگرد جمع‌آوری شوند و اهتمام برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد وجود دارد.

شهردار نکا گفت: خلأ قانونی در شهرداری وجود دارد و قانون شهرداری در سال ۳۰ نوشته شد و بازبینی نشد که باید بازنگری قانون شهرداری‌ها انجام شود.

وی یادآور شد: شهروندان باید حمایت کنند و مشکل زادوولد سگ‌ها وجود دارد و تلاش داریم تا اتفاقاتی همچون فوت شهروندان نداشته باشیم.

سیداسماعیل میری رئیس شورای اسلامی شهر نکا هم در سخنانی با اشاره به اینکه کارهای شهر نکا به‌دور از هیاهو و اختلاف‌افکنی در حال انجام است، اظهار کرد: کارهای خوب و مطلوبی انجام شد و شهرداری با همه توان پای‌کار بود تا در بخش عمرانی و فرهنگی و اجتماعی کارها برای رونق خدمات شهری و راحتی حال شهروندان باشد.

وی با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم، گفت: پل شورا و استحکام و مقاومت‌ پل برای ما مهم است و تمام مسیرها به‌درستی و فنی طی شد و مشکلی در استحکام نداریم و زیر پل می‌ایستیم و اجازه حرکت می‌دهیم و همه باید کمک کنیم تا از نظر روانی، ایمنی حفظ شود.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.