×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 3 July , 2024
 تقسیم سود ۷۵۰ تومانی به ازای هر سهم در پتروشیمی مارون

بیان ملی آنلاین: مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی مارون با حضور۸۲ درصدی سهامداران برگزار شد و به ازای هر سهم ۷۵۰ تومان تعلق گرفت.

مجمع عمومی سال مالی ۱۴۰۲ پتروشیمی مارون ساعت ۱۰ روز ۳۰ خرداد  با حضور ۸۲.۵۳ سهامداران حقوقی و حقیقی در مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

دکتر امرایی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون در آغاز مراسم با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سالی حیاتی برای پتروشیمی مارون بود و حادثه کمپرسور واحد الفین باعث بلوغ سازمانی شرکت شد ، تصریح کرد : تعمیر کمپرسور واحد الفین همزمان با اورهال اساسی مجتمع انجام شد و نتیجه آن در افزایش تولید را نشان داد.

وی  اظهار داشت : با وجود توقف تولید در ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ و تعمیرات اساسی در چندین واحد، شرکت توانست در شهریور ۱۴۰۲ تولید محصولات خود را ۴۲ درصد افزایش دهد.

دکتر امرایی گفت :  تولید شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ با کاهش ۲۵٫۵ درصدی نسبت به میانگین سه سال گذشته مواجه شد و بر اساس آمار ارائه شده ۴۰ درصد از زمان تولید صرف تعمیرات اساسی اختصاص یافت .

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون در ادامه توضیح داد : شرکت در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲، رکورد تولید خود را شکست . بر این اساس تولید ۴۰۴ هزار تن در این ماه، شرکت نسبت به میانگین سه ساله مدت مشابه که ۳۷۴ هزار تن بوده، افزایش قابل توجهی داشت .

دکتر امرایی تصریح کرد : همچنین بهمن ماه ۱۴۰۲، شرکت پتروشیمی مارون با تولید ۴۱۶ هزار تن محصول  رکورد تولید خود را برای سومین بار بهبود بخشید . این میزان تولید نسبت به میانگین ۳۸۰ هزار تن در مدت مشابه سه سال گذشته، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

به گفته وی ، افزایش چشمگیر تولید در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ دستاورد حاصل همت جمعی و تدبیر مدیریتی است که منجر به جبران بخشی از عدم النفع ناشی از کاهش تولید شد.

افزایش ارزش محصولات در بازارهای داخلی و بین‌المللی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون در ادامه از رشد ۱۱.۱ درصدی ارزش فروش محصولات پتروشیمی مارون در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود : این افزایش نشان‌دهنده موفقیت استراتژی‌های فروش و بازاریابی شرکت و توانایی آن در حفظ و افزایش ارزش محصولات در بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

دکتر امرایی همچنین به افزایش ۸.۷ درصدی سود عملیاتی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس  آمارها ، سود عملیاتی شرکت از ۷۸۲۱۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به ۸۴۹۷۸ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی در ادامه به دلایل اصلی این رشد اشاره کرد و توضیح داد  : در گام اول کاهش ۱۵ درصدی شدت مصرف حامل‌های انرژی، منجر به تقلیل هزینه‌های تولید شد . همچنین کاهش میزان محصولات Off-Grade، کیفیت تولید را بهبود بخشید. این در حالی است که افزایش نرخ تسعیر ارز و نرخ جهانی محصولات پلیمری در ماه‌های پایه تأثیر مثبتی بر درآمدها داشت.

وی ادامه داد : افزایش فروش صادراتی و داخلی نسبت به سال قبل نیز حجم فروش را افزایش داد . علاوه بر این، افزایش نرخ خوراک و یوتیلیتی و کاهش تولید به دلیل تعمیرات اساسی، هرچند که به ظاهر چالش‌برانگیز به نظر می‌رسند، اما با مدیریت هزینه‌ها و بهینه‌سازی فرآیندها، توانسته‌اند تأثیر مثبتی بر سودآوری شرکت داشته باشند.

پیشرفت چشمگیر در پروژه‌های توسعه‌ای

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون همچنین به پیشرفت چشمگیر در پروژه‌های توسعه‌ای شرکت اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها که با هدف تقویت زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت تولید اجرا می‌شوند. وی در ادامه در این خصوص توضیح داد :   پتروشیمی صدار خوزستان با ۵۱ درصد مالکیت و ۷۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، پیشرفت پروژه به ۱۴.۴ درصد رسید. همچنین کوثر صنعت پارسیان با ۵۱ درصد مالکیت و ۴۹۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، پیشرفت پروژه ۴.۲ درصد گزارش شده است. ابن سینای همدان نیز با ۵۱ درصد مالکیت و ۲۹۱ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، پروژه ۱۳ درصد پیشرفت داشته است. در عین حال پتروشیمی سلمان فارسی با ۳۴ درصد مالکیت و ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، پیشرفت چشمگیر ۸۲.۵ درصدی در پروژه مشاهده شده است.

دکتر امرایی گفت : شرکت نگین بنادر ایرانیان که ۱۰۰ درصد مالکیت آن نیز در اختیار پتروشیمی مارون است، در سال ۱۴۰۲ اقدامات مهمی در زمینه ذخیره‌سازی و حمل‌ونقل زمینی و دریایی انجام داده است. این شرکت در پیگیری تحصیل زمین اراضی جدید برای افزایش ظرفیت‌های مذکور بوده و در نتیجه، به تقویت بنیه لجستیکی پتروشیمی مارون و شرکت‌های اقماری کمک شایانی کرده است.

به گزارش کلام قلم  ، در پایان مجمع سالانه شرکت پتروشیمی مارون بر اساس رای سهامداران پتروشیمی مارون ۶ همت معادل ۸۴٫۵ از سود انباشته تقسیم شد و به ازای هر سهم ۷۵۰ تومان تعلق گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.