×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 23 June , 2024
بیانیه حزب تدبیر و توسعه ایران درحمایت از دکتر مسعود  پزشکیان

بیش از ۴۵ سال و سه ماه از استقرار یک جامعه ارزشی مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) می‌گذرد؛ انقلاب اسلامی ایران از این باور و بینش نشأت گرفت که پایه گذار نظامی به پشتوانه اراده و خلوص یک ملت و با هدایت و امامت امام راحل برای پایان بخشیدن به نظام استبدادی و سلطه رای یک شخص در امر حکمرانی باشد. و بر اساس آموزه ها و سیره پیامبرحُسن و ملاحت- و شیوه اجرایی مولای متقیان در برپایی عدالت بر اساس احترام به حقوق برابر همه شهروندان؛ از ایران الگویی برای همه ملت ها بسازد.

با اینحال در دو دهه اخیر اختلاف سلایق و علایق مردم با حکمرانی تبدیل به شکاف بین دولت و ملت در فضای سیاسی داخلی و روابط سرد و آمیخته به تنش در سیاست خارجی شده است. در این دو دهه شاهد ضعف یکپارچگی مدیریت در حکمرانی نظام و تخریب وحدت بین ملت و حکمرانی هستیم و تعریف واحدی از منافع ملی و تبیین اولویت های نظام اجرایی کشور بر اساس خواست ملت و جامعه نخبگان در تعامل با حکمرانی نداریم. وضع موجود کشور در اکثر متغیرهای کارکردی برای یک حکمرانی مطلوب در نظامات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، محیط زیست، آموزش، مدیریت و امور اداری مناسب نیست. وضع موجود مملو از کاستی ها- بحران ها و ناکارآمدی عوامل حکمرانی در قوه مجریه در پاسخگویی به خواست اکثریت ملت است. با اینحال نمی توان به یکباره انتظار معجزه و بهبود امور، بدون طی دوره درمان و نقاهت را از دولت بر آمده از اراده ملت داشت و باید اصلاح امور مدبرانه و با جلب حمایت ملت و ارکان نظام حکمرانی در تعامل بر اساس منافع ملی با جهان آغاز و همراه شود.

در فضای موجود و با توجه به توقع و انتظارات منطقی و عقلایی ملت از نامزدهای انتخاباتی و با احترام به پنج نامزد ریاست جمهوری؛ حزب تدبیر و توسعه ایران از جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان شخصیت با تقوا- راستگو- مصلح و مردمی از یک سو و فردی دانا، توانا و آشنا به ادبیات علمی توسعه در بستر نظام جامع اداری شایسته پذیر از سوی دیگر و شخصیتی صاحب اراده با توان تصمیم گیری مناسب از جهت دیگر حمایت میکند و از همه ی ملت درخواست میکنیم با رصد کامل قابلیت ها و اراده دکتر مسعود پزشکیان، امانت سکانداری قوه مجریه را با رای قاطع خود به ایشان بسپارند و با حمایت از کار حزبی و تشکیلاتی وعده ها و اقدامات رئیس جمهور منتخب را مورد پیگیری قرارداده و او را ملزم به پاسخگویی در برابر همه ی تصمیمات و اقدامات قوه ی مجریه نمایند.

دبیرکل
محسن محمدباقرزاده

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.