×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 23 June , 2024
آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شهرداری قائمشهر
حرمت السادات نورانی

کلنگ زنی پروژه سپتاژ (تصفیه فاضلاب خانگی)  با مشارکت بخش خصوصی

پایگاه خبری بیان ملی آنلاین:  آیین کلنگ زنی پروژه سپتاژ با حضور استاندار مازندران، رییس کل دادگستری مازندران، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران، فرماندار فائمشهر، اعضای شورای شهر، شهردار قائمشهر و مسوولین شهرستانی و کارکنان شهرداری قائمشهر   به همراه اصحاب رسانه آغاز شد.

استاندار مازندران در این مراسم در مورد طرح تصفیه فاضلاب خانگی شهرداری قائمشهر گفت« این طرح براساس استانداردها و دستورالعمل های محیط زیستی برنامه ریزی شده است.

یوسف نوری بیان داشت: طرح تصفیه فاضلاب خانگی براساس آخرین دانش روز دنیا بوده و از ظرفیت بزرگی برخوردار است.  که با  حمایت شورای شهر، فرمانداری و زحمات ویژه شهرداری تحقق یافته است.

 

پوریانی رییس کل دادگستری مازندران نیز در این مراسم از شورا و شهرداری قائمشهر در بحث تصفیه فاضلاب های خانگی تقدیر و تشکر کرد.

رییس کل دادگستری مازندران به  اهمیت آزاد راه قائمشهر به نکا اشاره کرد و گفت: مشکل اساسی برای مردم مازندران بحث ترافیکی می باشد که باید سریع تر مرتفع شود.

شهردار قائمشهر  موضوع تصفیه  فاضلاب خانگی را یکی از دغدغه های مهم شهروندان اعلام کردو افزود: در سال گذشته از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه های شهرداری های استان مازندران ۹۳۲ میلیارد تومان سهم شهرستان قائمشهر بود. که این موضوع انتظارات مردم قائمشهر را بالا برد.

کاظم علیپور با اشاره به اینکه امسال نیز پای کار آمده ایم تا یکی از پروژه های مهم را با کمک بخش خصوصی اجرا کنیم گفت: این مساله همواره دغدغه اصحاب رسانه و مردم این شهر بوده  که با عزم جدی و با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.

گفتنی است : ظرفیت فاضلاب خانگی ۷۰ کامیون ( ۳۵۰ متر مکعب در شبانه روز ) در نظر گرفته شده و اجرای این پروژه هم به مدت ۳ ماه اجرا می شود.

سطح پوشش این طرح مهم هم ۲ هزار  متر مربع و هزینه پروژه ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.  و استاندارد تصفیه این طرح برای کشاورزی و آبیاری فضای سبز است.

 

کلنگ زنی  شهر بازی کودکان و نوجوانان در قائمشهر

شهردار قائمشهر  بهره برداری از  شهر بازی کودکان و نوجوانان را  در کوتاه ترین زمان و در سه ماه آینده در هفته دولت اعلام کرد.

کاظم علیپور با بیان اینکه  در این طرح از بخش خصوصی استفاده کردیم گفت: این شهر بازی در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای نشاط و سلامت نوجوانان و جوانان احداث می شود.

شهردار قائمشهر با اشاره به این که در سال گذشته بزرگترین مجموعه چمن مصنوعی شمال کشور در قائمشهر راه اندازی شده است تصریح کرد: این فضا نیز با پیگیری های همکاران ما در مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر در سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

 

 

وی با بیان این که با افتتاح این طرح صد بازی مدرن برای کودکان راه اندازی می شود  گفت: با راه اندازی این طرح کودکان می توانند از قطار کودک، هلی کوپتر، دستگاه ابر هاکی، فوتبال دستی، پیست ماشین برقی و ترامپولین و … استفاده کنند.

استاندار مازندران هم در این مراسم با اعلام  اهمیت مشارکت مردم با این طرح  تصریح کرد: امیدواریم این فضا کمی مردم و جوانان و نوجوانان را از فضای مجازی دور کرده و از امکانات این پارک بهره ی لازم را ببرند.

 

کلنگ زنی  تقاطع غیر هم سطح قائم محله قائمشهر

 

منطقه قائم محله قائمشهر از مناطق پر ترافیک شهر هست اهالی این منطقه سالهاست که به دلیل شرایط ترافیکی و نداشتن رفت و آمد مناسب با چالش های زیادی همراه بودند.

علیپور شهردار پرتلاش و زحمتکش این شهر با پروژه های عمرانی به دنبال باز شدن گره های ترافیکی این شهر است . عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح قائم محله یکی دیگر از اقدامات مهمی است که شهرداری این شهر اغاز کرده است.

طرحی با اعتبار ۷۶۷ میلیارد ریال که قرار است در آینده بسیار نزدیک به بهره برداری برسد مهندسان مجرب این پروژه عظیم برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند که عرض ورودی این طرح ۶ متر و عرض خروجی آن هم ۸ متر است.

استاندار مازندران ضمن تقدیر از شهردار پر تلاش قائمشهر کرد اظهار داشت: هزینه این طرح مبلغ ۷۶۷ میلیارد ریال است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

نوری این طرح را جزو طرح های پدافند غیرعامل دانست و معتقد است که این طرح خطرات را برای شهروندان قائمشهری کاهش  می دهد.

گفتنی است  کلنگ زنی این  تقاطع با حضور معصومی مدیر کل راه آهن شمال به همراه دیگر مسوولین انجام شد.

بهره برداری از تقاطع های غیر همسطح راه آهن شمال کشور

در ادامه  بهره برداری از بزرگترین تقاطع های غیر همسطح راه آهن شمال کشور  در منطقه دخانیات انجام شد که با وجود تامین و تهیه سازه جعبه‌ای بتنی آن در سال ۱۳۸۵ به دلیل مشکلات مالی و به ویژه گره‌های اداری معطل مانده بود.

علیپور گفت: این زیرگذر با عرض هشت متری و ارتفاع ۵.۶۰ متر دارای ۲ بخش شمالی و جنوبی در محور راه‌آهن شیرگاه به قائمشهر است.

شهردار قائمشهر ادامه داد: رمپ این زیرگذر در سه محور با طول مجموع ۴۲۰ متر شامل ۲۱۰ متر جنوبی و ۲۱۰ متر شمالی طراحی شد. همچنین برای سهولت اجرای طرح با همکاری اداره کل راه‌آهن شمال محور فرعی(واریانت) به طول ۲۵۰ متر ساخته شد.

علیپور بیان داشت:  با پیگیری‌های انجام شده توسط  مجموعه مدیریت شهری قائمشهر به منظور رفع این معضل ترافیکی خیابان آیت‌الله صالحی مازندرانی یکی از خیابان‌های پُرتردد قائمشهر و تلفات انسانی ناشی از برخورد قطار با افراد این زیرگذر در مدت هشت ماه اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: برای اجرای این زیرگذر که در خیابان آیت‌آلله صالحی مازندرانی قرار دارد شهرداری قائمشهر ۵۳۰ میلیارد ریال هزینه کرد.

یکی از اهالی منطقه دخانیات در مراسم بهره‌برداری از این زیرگذر با اشاره به پیشینه بروز حادثه برخورد قطار با مردم و تلفات جانی ناشی از این حوادث در این منطقه اظهار کرد: سال ۱۳۸۵ که کلنگ ساخت این زیرگذر به زمین زده شد فکر نمی‌کردم اجرای آن حدود ۲۰ سال زمان ببرد.

صفرپور ادامه داد:‌ این منطقه یکی از نقاط حادثه‌خیز راه‌آهن در قائمشهر به شمار می‌رفت که هر از گاهی حوادثی منجر به جان باختن همشهریان می‌شد.

این شهروند قائمشهری افزود: با عزم مسوولان امر خوشبختانه امروز می‌بینیم که پس از گذشت کمتر از یک سال این زیرگذرگاه به بهره‌برداری رسید و مردم از اجرای آن خرسند هستند.

معصومی مدیر کل راه آهن شمال در این مراسم اظهار داشت: ریل قطار باری و مسافری از بخش‌هایی از مناطق مسکونی شهرها و روستاهای مازندران می‌گذرد که همین مساله باعث شده هر از گاهی حوادث ناشی از برخورد قطار با ساکنان اطراف ریل رخ دهد.

مدیر کل راه آهن شمال اذعان داشت: شرکت راه‌آهن شمال برای حل این مشکل ایجاد تقاطع‌های همسطح را طی سال‌های اخیر کلید زده است که بنا به اعلام مدیرکل این نهاد در حال حاضر ۴۱ گذرگاه هم سطح در این مسیر قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.