×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 23 June , 2024
آلمانیها بالکن خود را به نیروگاه خورشیدی تبدیل کرده اند

نیم میلیون آلمانی در حال حاضر دارای بالکن خورشیدی هستند.

به گزارش بیان ملی آنلاین تقریباً یک سال پیش، گزارش‌هایی مبنی بر نصب پنل‌های خورشیدی در بالکن خانه آلمانی‌ها منتشر شد. این روند آن‌قدر محبوبیت پیدا کرد که طی این دوره کوتاه، اکنون تعداد خانواده‌های دوستدار انرژی خورشیدی بیش از دو برابر شده و از نقطه نیم میلیونی عبور کرده است.

این افزایش محبوبیت احتمالاً به لطف سیاست جدید بسته خورشیدی آلمان است که در آگوست ۲۰۲۳ تصویب و در ژانویه ۲۰۲۴ اجرا شد. مقررات جدید چندین مانع بوروکراتیک را برطرف کرد که نصب خورشیدی بالکن را دست‌وپاگیر کرده بود.

با توجه به اینکه در آوریل ۲۰۲۴ تعداد خانوارهای خورشیدی به ۴۰۰ هزار نفر رسید، به نظر می‌رسد که نرخ نصب واحدهای پنل خورشیدی بالکن در حال افزایش است.

آلمانی‌ها بالکن‌های خود را نیروگاه خورشیدی کردند

تسهیل نصب پنل خورشیدی
بسته خورشیدی آلمان، تبدیل بالکن به نیروگاه را برای هر کسی ساده می‌کند و بهترین مزیتش این است که نه‌تنها این رویکرد برای مالکان در دسترس است، بلکه مستأجران نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. طبق مقررات، گزینه‌های زیادی برای رد چنین درخواست‌هایی به مالکان داده نشده است، اما در هر حال مستأجر باید اجازه بگیرد.

داوطلبان می‌توانند به‌راحتی پنل‌های خورشیدی را خودشان نصب کنند، اما ابتدا باید «نیروگاه برق بالکن» خود را در یک پایگاه داده دولتی ثبت کنند. کیت پنل خورشیدی بسته به تقاضا می‌تواند بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو قیمت داشته باشد و طول عمر آن ۲۵ سال است. بر اساس ارقام Verivox، پنل‌های خورشیدی به‌طور متوسط سالانه ۲۲۸ یورو برای خانواده‌ها صرفه‌جویی می‌کنند.

با این حال، یک نیروگاه بالکن ممکن است راه‌حل بهینه‌ای برای همه نباشد، به‌خصوص در مناطق کمتر آفتابی آلمان. از سوی دیگر، مالکان و مستأجران می‌توانند برای یارانه درخواست دهند، همچون یارانه ۵۰۰ یورویی Business SolarPLUS از سنای برلین که هزینه نصب را پوشش می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.