×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 23 June , 2024
«عبدالحسین مختاباد» بعد از ۶ سال روی صحنه رفت

عبدالحسین مختاباد که شب گذشته (۱۹ خرداد) پس از سال‌ها دوری از صحنه به همراه ارکستر ملی در تالار وحدت روی صحنه رفت، در حاشیه این کنسرت درباره ماجرای بازگشت خود به صحنه اجرای موسیقی پس از ۶ سال توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش بیان ملی آنلاین، عبدالحسین مختاباد در حاشیه کنسرت خود در شامگاه گذشته، درباره بازگشت خود به روی صحنه گفت: شب گذشته بعد از حدود ۶ سال به صورت رسمی روی صحنه رفتم؛ چراکه از روزی که آقای رحیمیان به عنوان رهبر ارکستر ملی فعالیت خود را آغاز کرد من با ایشان در ارتباط بودم و در ذهن داشتم که کاری را با ارکستر ملی اجرا کنم. سپس با آقای اله‌یاری نشستی داشتیم و در خصوص این همکاری صحبت کردیم. پس از آن قطعات را انتخاب کردیم و امروز این همکاری به ثمر نشست.

مختاباد همچنین در خصوص مدیریت ارکستر ملی ایران توسط بنیاد رودکی با اشاره به مشکلاتی که ارکستر در سال‌های پیشین پشت سر گذاشته است، گفت: در همه جای دنیا حمایت این ارکسترها با ارگان‌های دولتی است. این ارکستر با تمام مشکلات فعالیت خود را ادامه داده است و به نظر من باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد تا رهبر و نوازندگان آن دغدغه این مسائل را نداشته باشند تا بتوانند با خواننده‌های خوب و جدیدتری اجرا کنند. همراهی بنیاد رودکی خیلی خوب بود و معاون آفرینش‌های هنری بنیاد، مدیر ارکسترها و همکاران بنیاد خیلی خوب ما را همراهی کردند، تمرینات منظمی را در فضایی صمیمی و دوستانه‌ با رهبری آقای رحیمیان داشتیم و فضای کار در بنیاد رودکی هم موسیقیایی، هم جدی و هم دوستانه است و این خیلی خوب بود.

مختاباد ادامه داد: آثاری که در ارکستر ملی نواخته می‌شوند باید به گوش مخاطبان بیشتری در سطح کشور و حتی سطوح بین‌المللی برسد. حتی به نظر من می‌توان از پتانسیل شبکه‌های خارجی صدا و سیما کمک گرفته شود تا هر اجرای ارکستر به گوش میلیون‌ها شنونده‌ برسد.

این خواننده در خصوص قطعات انتخاب شده برای کنسرت «در رهگذارت» گفت: این آثار نوستالژیک است و فضای عاشقانه و هم شادی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.