×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
نشست شورای پایایی با موضوع عبور از پیک مصرف شبکه برق خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد

بیان ملی آنلاین: نشست شورای پایایی با موضوع عبور از پیک مصرف شبکه برق خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل توانیر برگزار شد.

جلسه شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد برای عبور از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ با حضور مدیرعامل شرکت توانیر به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در این نشست که با حضور شرکت‌های توزیع نیروی برق خوزستان، اهواز و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، بیان کرد: امسال وزارت نیرو ۱۸۰ برنامه عملیاتی برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ تدوین کرده که بخشی از این برنامه‌های عملیاتی مربوط به خوزستان است.

وی با اشاره به نقش تعامل و همکاری صنعت برق خوزستان در حفظ پایداری شبکه، تصریح کرد: از بخش‌های مهم طرح‌های تدوین شده برای عبور از پیک مصرف، طرح‌های تشویقی مربوط به مدیریت مصرف است که در خوزستان سال گذشته همکاری خوبی صورت گرفته به نحوی که رشد مصرف متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به پروژه‌های تعریف شده در بخش افزایش ظرفیت و توسعه شبکه موجود و با قدردانی از اقدامات انجام شده در شرکت برق منطقه ای در به پایان رساندن اغلب پروژه های حیاتی تعریف شده اضافه کرد: در زمان باقیمانده تا شروع پیک مصرف انتظار می رود تمامی پروژه‌های حیاتی تعریف شده وارد مدار شوند تا قدرت مانور در شبکه افزایش پیدا کند.

علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان در این نشست با ارائه گزارشی از آماده‌سازی شبکه برای عبور از پیک مصرف و مسائل پیش‌رو، بیان کرد: در دو بخش تعریف پروژه‌های جدید که همان پروژه‌های حیاتی ابلاغی وزارت نیرو است و بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت شبکه موجود، ضمن اینکه اکثر این پروژه ها به اتمام رسیده و به بهره‌برداری رسیده اند در حال آماده‌سازی کامل شبکه برای عبور از پیک مصرف هستیم.

وی افزود: تنها در بخش بهینه‌سازی شبکه موجود، پست‌های شوشتر فرعی، عبدالخان، ماهشهر و مالکریم مسجد‌سلیمان با تعویض ترانس افزایش ظرفیت پیدا کرده و با نوسازی سایر تجهیزات، امنیت بهره‌برداری از پست‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: هشت پروژه‌ حیاتی گذر از پیک مانند پست و خط شاهد در بهبهان وارد مدار شده و سایر پروژه‌ها در حال نهایی شدن و بهره‌برداری هستند.

اسدی با اشاره به پیک بار مصرف تابستان ۱۴۰۲ و پیش‌بینی پیک بار مصرف تابستان ۱۴۰۳، تصریح کرد: خوزستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و صنعتی بودن، از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است و همه تلاش صنعت برق استان این است که برق پایداری را به مشترکین تحویل دهیم.

در این نشست همچنین مدیران شرکت‌های توزیع نیروی برق خوزستان، اهواز و کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از وضعیت شبکه و اقدامات خود ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت توانیر و هیئت همراه در سفر یک روزه به اهواز علاوه بر حضور در جلسه شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، از پروژه‌های حیاتی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ و محل حادثه خطوط انتقال برق در شادگان و آبادان بازدید کردند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.