×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024
فرانسه برای برگزاری افتتاحیه المپیک  اعلام آمادگی کرد

رئیس جمهور فرانسه گفت: علیرغم خطر حملات تروریستی، این کشور آماده برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک است.

به گزارش بیان ملی آنلاین امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در خصوص نگرانی‌های مطرح شده پیرامون امنیت مراسم افتتاحیه المپیک گفت: «متاسفانه فرانسه چندین سال است که با تهدید تروریستی روبرو است. ما این را می‌دانیم؛ اما پس از حمله تروریستی مسکو سطح امنیت برای مقابله با تهدیدات را افزایش داده‌ایم. ما آماده هستیم».

به گزارش اسپوتنیک، مکرون افزود که در صورت تغییر شرایط و افزایش تهدیدات، مقامات فرانسوی چند برنامه جایگزین در نظر گرفته‌اند؛ اما اولویت این کشور همچنان برگزاری مراسم رژه کنار رود سن است.

هفته گذشته، یک ایستگاه رادیویی فرانسوی گزارش داد که سرویس‌های امنیتی این کشور توصیه کرده‌اند رژه ورزشکاران در امتداد رودخانه سن به دلیل احتمال وقوع حمله تروریستی لغو شود. با این حال، وزارت خارجه فرانسه بعداً به ریانووستی گفت که سرویس‌های امنیتی این کشور هرگونه نگرانی در مورد مراسم افتتاحیه را رد کرده‌اند.

گفتنی است، پس از وقوع حمله تروریستی در یک سالن کنسرت در حومه مسکو که بیش از ۱۴۰ کشته بر جای گذاشت، تدابیر امنیتی در اکثر کشور‌های جهان افزایش یافته است.

فرانسه که پیش از این هم شاهد حملات تروریستی بوده، به تازگی از متحدان خارجی خود درخواست کرده برای حفظ امنیت پاریس طی بازی‌های المپیک تابستانی، چندین هزار نفر از نیرو‌های امنیتی خود را به این کشور بفرستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.