×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
پایانه توسعه صادرات صنایع‌دستی در مازندران راه‌اندازی می‌شود
حرمت السادات نورانی

پایگاه خبری بیان ملی انلاین :حسین ایزدی در نشست کمیته تجاری سازی و صادرات صنایع‌دستی که در سالن اجتماعات اداره‌کل برگزار شد با بیان اینکه آنچه که می‌تواند در عرصه صنعت به صنعت‌گران کمک کند بازار فروش و رونق صادرات صنایع‌دستی است، اظهارکرد: با توجه به تاکید استاندار مازندران باید برای حفظ کرامت هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌های مطلوب در زمینه تولیدات و صادرات محصولات صنایع‌دستی صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تاکید کرد: شرکت‌های هلدینگ باید برای صادرات و فروش تولیدات صنعتگران و هنرمندان کمک کنند.

ایزدی به نبود پایانه توسعه صادرات مستقل صنایع‌دستی در مازندران اشاره کرد و افزود: با توجه به تولیدات متنوعی بسیار زیاد صنایع‌دستی در مازندران، راه‌اندازی این پایانه در استان در دستور کار قرار گیرد.

ایزدی ادامه داد: با راه‌اندازی این پایانه، مازندران به استان شاخص صادرات صنایع‌دستی در کشور تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های صنعتگران در استان استفاده شود، گفت: باید برای برندسازی، تجاری سازی، بسته‌بندی و صادرات تولیدات صنایع‌دستی کلاس‌های آموزشی برگزار شود.

او با اشاره به اینکه صنایع‌دستی در مازندران دچار مظلومیت شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۵ سال گذشته صادرات صنایع‌دستی داشته‌ایم چرا در حال حاضر دچار رکود شدیم؟

ایزدی با اشاره به ادغام میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خاطرنشان کرد:باید برای توسعه و ترویج هر ۳ بخش برنامه ریزی صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: هنرمندان صنایع‌دستی استان دغدغه تولید داشته باشد اما نباید دغدغه صادرات و فروش داشته باشد.

ایزدی با بیان اینکه ۸۰ درصد هنرمندان بانوان و سرپرست خانوار هستند، گفت: باید شرکت‌های هلدینگ این هنرمندان را حمایت کند.

او یا تاکید بر اینکه تا صادرات صورت نگیرد مشکل صنعتگران رفع نمی‌شود که باید با ارائه راهکار این مشکلات را مرتفع کنیم، افزود: باید با علم و عمل در امر صادرات، بسته بندی، برندسازی و تجاری‌سازی برنامه‌ریزی شود.

او به نبود بازارچه دائمی و شهرک صنایع‌دستی در استان اشاره کرد.

مشاور استاندار نیز به اجرای برنامه بلندمدت و تدوین سند جامع در حوزه صنایع‌دستی که باید در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد.

صادق برزگر با بیان اینکه باید در فرآیند اجرایی همه با هم همکاری و مشارکت داشته باشیم، گفت: در حوزه صادرات صنایع‌دستی به کشور عمان برنامه‌ریزی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.