×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 21 May , 2024
سفیر روسیه: واشنگتن ما را مجبور به کاهش ۴۰ درصدی کارکنان دیپلماتیک کرد

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: ایالات متحده روسیه را مجبور کرد تا ۴۰ درصد از کارکنان دیپلماتیک خود در واشنگتن را کاهش دهد.

به گزارش بیان ملی آنلاین، آنتونوف گفت: «دسامبر گذشته، ترکیب بخش کنسولی سفارت ما به دلیل خواسته‌های طرف آمریکایی ۴۰ درصد کاهش یافت.»سفیر روسیه گفت که این کاهش به طور قابل توجهی وظایف سفارت از جمله برگزاری جلسات بازدید و کمک به رای دهندگان خارج از واشنگتن را پیچیده کرده است.آنتونوف افزود، به دلیل عدم حضور نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه در سواحل غربی ایالات متحده، چنین کارهایی تقاضای زیادی دارد.

آمریکا می‌خواهد روابطش با روسیه را دفن کند

وی هم‌چنین به خبرنگاران گفت: اظهارات غیرقابل قبول جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مورد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نشان دهنده تمایل آمریکا برای دفن روابط با روسیه است.

آنتونوف گفت: این یک طغیان غیرقابل قبول دیگر است که کاملاً با خط روس هراسی واشنگتن مطابقت است که هنوز تمایل زیادی به تحمیل شکست استراتژیک به روسیه دارد. اینها شواهدی از ناتوانی سیاست خارجی ایالات متحده است؛ دولت‌هایی که یکی پس از دیگری شکست خورده‌اند.

گفت‌وگو درباره ثبات راهبردی با آمریکا بی‌فایده است

سفیر روسیه در آمریکا در همین حال تاکید کرد: تا زمانی که ایالات متحده از رفتار با روسیه به عنوان دشمن خود دست نکشد، هرگونه گفت‌وگوی ثبات راهبردی بین مسکو و واشنگتن بیهوده و حتی مضر است، زیرا آنها چیزی جز سرپوشی بر تمایل آمریکا برای سرکوب توسعه نظامی روسیه نیستند.

آنتونوف در مصاحبه‌اش با اسپوتنیک گفت: در چنین شرایطی -وقتی ایالات متحده به تحویل تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد- گفت‌وگو در مورد ثبات استراتژیک نه تنها بی فایده است، بلکه برای روسیه مضر است. تنها زمانی که آمریکایی‌ها در سیاست خارجی خود که در آن روسیه به عنوان یک دشمن تلقی می‌شود تجدید نظر کنند، تنها زمانی که منافع ملی روسیه به رسمیت شناخته شود و ایالات متحده آماده گفت و گوی برابر و متقابل محترمانه باشد، می‌توان در مورد چشم انداز از سرگیری مذاکرات صحبت کرد.

آنتونوف افزود: تنها چیزی که آنها در واشنگتن می‌خواهند این است که توسعه نظامی-فناوری ما را محدود کنند، یک تور بر روی تسلیحات تهاجمی استراتژیک ما بیاندازند، توسعه آنها را متوقف کنند و برخی از آنها را ممنوع کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.