×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 21 May , 2024
پایان کار  جشنواره  سکانس حماسه بسیج هنرمندان  و  مسابقه  کتابخوانی  در  مازندران
حرمت السادات نورانی

به گزارش  بیان ملی  آنلاین   ،  آئین اختتامیه  جشنواره سکانس حماسه بسیج هنرمندان و مسابقه کتابخوانی  امروز ۳ اسفند ۱۴۰۲  با معرفی  ۴۵ برگزیده در بخش جشنواره سکانس حماسه و ۲۰ نفر نیز  در بخش مسابقه کتابخوانی  لبخند یک معجزه در سالن  زنده یاد سلمان هراتی  اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران  برگزار  و از برگزیدگان تجلیل شد.

در آئین  اختتامیه این جشنواره  از هنرمندان در ۵ بخش  فیلم کوتاه و داستانی ( بهترین فیلم برداری و تدوین) ۱۰ فیلمنامه  برتر، ۲۲ فیلم مستند، ۵  فیلم داستانی، ۵ انیمیشن ( پویا نمائی) ۳ کلیپ( نماهنگ)  و بهترین فیلم  جشنواره از نظر داوران،  منتقدان و  تماشاگران ، تجلیل ، از سیده خدیجه مستعدی  بانوی مبارز و جانباز انقلاب،  مادر ۲ شهید والا مقام  صمدائی و  همسر جانباز  شهید صمدائی  و  نویسنده کتاب  قصه های مهتاب که به چاپ ۵ رسیده است نیز تجلیل شد .

از داوران و ۲ خانواده هنرمند استان نیز با اهداء لوح سپاس قدر دانی و از ۲۰  نفر از برگزیدگان  مسابقه کتابخوانی به قید قرعه نیز با اهداء لوح سپاس قدر دانی شد.

این فیلم های کوتاه و مستند برخی به صورت چالشی و بیان مشکلات  محیط زیستی ، مشکل سکونت دامداران در جنگل های مازندران که خروج آنها موجب   غارت  جنگل های هیرکانی مازندران توسط جنگل خواران ) شده  و نیز فیلم  کوتاه “مرگ  پشت دیوار سبز ”  که  معضل  زباله و  خطر آن برای  سلامتی  مردم به ویژه شیوع بیماری سرطان  در مازندران  را  استاد مهدی زمانپور  کیاسر ی به تصویر کشید و برای نخستین  بار  اکران شد  و برخی در بخش ایثار و شهادت  و نیز  ۳ فیلم   ویژه بانوان با نام دختران  ملک و مقصد المپیک و… بودند .

جایزه ویژه این جشنواره ” بهترین  فیلم ” جشنواره  به  ملیحه حسنی  همت آبادی  بانوی  هنرمند  ساروی  رسید  که از نظر  داوران ،  منتقدان و  تماشاگران  به عنوان برترین  فیلم  با نام ” دیار”  که موضوع  آن بیان  تصویری مشکل دامدارانی بود که  به نام گالش در جنگل ها به سر می بردند و به نوعی  حافظ جنگل های  مازندران بودند اما اجازه  نداشتند  خانه ای برای خود بسازند و زندگی کنند  که خروج آنها  موجب جنگل خواری و ویلا سازی برای غیر بومی ها  در مازندران شده انتخاب شد.

حمید رضا هراسانی  مسئول سازمان بسیج هنرمندان  سپاه کربلا مازندران در حاشیه  آئین اختتامیه  این  جشنواره  با بیان اینکه،  این جشنواره  ۲ سالانه برگزار می شد اما به دلیل شیوع کرونا امسال  با ۴ سال تاخیر  برگزار شد اظهار کرد :  ۱۸۴ اثر  به دبیرخانه ششمین جشنواره  سکانس حماسه  بسیج هنرمندان مازندران ارسال شد که ۴۵ اثر  در مرحله نهایی  برگزیده شدند  و  هزار و ۱۸۰  نفر در مسابقه کتابخوانی  لبخند یک معجزه شرکت کردند که  ۱۸۰ نفر به همه ی پرسش ها  پاسخ صحیح  دادند  و  این جشنواره  از یک اسفند آغاز شده بود .

وی یادآور شد:  علاوه بر شرکت مازندرانی ها در مسابقه کتابخوانی  لبخند یک معجزه که خاطرات رزمندگان لشگر  ۲۵ کر بلا مازندران  در عملیات غرور آفرین  والفجر ۸  در منطقه فاو  گردآوری شده است تعداد ۴۵۰ نفر از ۱۳ استان دیگر نیز در این مسابقه شرکت کردند .

حضور استاندار مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی و نهاد های  مرتبط  در آئین اختتامیه این  جشنواره و مسابقه کتابخوانی  دلگرمی  خوبی برای هنرمندان  استان بود که  متاسفانه حضور نداشتند و موجب گله مندی بسیاری از هنرمندان و  داوران  جشنواره شد.

در پایان این مراسم  بیانیه هیئت داوران  خوانده شد  که خواستار ارسال آثار های  بهتر از نظر موضوعی ، محتوایی و فنی در بخش های مختلف، فیلمنامه، نماهنگ، پویا نمایی ،  فیلم کوتاه داستانی و مستند  به هفتمین جشنواره  سکانس حماسه  بودند.

سکینه رضائیان  سمسکنده

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.