×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 8 July , 2024
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران : برای رفت و روب بزرگراه‌ها باید از خودرو مکانیزه استفاده کرد

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که برای رفت و روب بزرگراه‌ها باید از خودرو مکانیزه استفاده کرد.به گزارش بیان ملی آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه خود را به ریاست پرویز سروری نائب رئیس این شورا و ارایه تذکرات آغاز کردند.

سروری در این جلسه از ارایه نطق خودداری کرد و این امر را برای داشتن زمان به منظور به نتیجه رساندن پرونده های پلاک ثبتی و تعیین باغ از غیر باغ عنوان کرد.مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در نخستین تذکر امروز با اشاره به حادثه تصادف در بزرگراه شهید چمران و جانباختن یک کارگر خدمات شهری اظهار داشت: در بزرگراه‌ها و اتوبان ها حتما باید از خودروهای مکانیزه برای رفت و روب استفاده شود .

وی با بیان اینکه موضوع ایمنی کارگران باید بر اساس بخشنامه ایمنی سلامت و بهداشت محیط (hse) و دستور العمل‌های آن باشد، افزود: این حادثه، اولین حادثه در شهر تهران نیست و حوادث دیگری هم در بوستان ها داشته ایم لذا به رعایت اصول ایمنی سلامت و بهداشت محیط در شهر تهران تذکر می‌دهم.

لزوم پیگیری وضعیت چالش‌های بوستان بعثت منطقه ۱۶

زهرا شمس‌احسان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر لزوم پیگیری چالش‌های بوستان بعثت جهت استفاده شهروندان تهرانی اظهارداشت: بوستان بعثت با مساحتی نزدیک به ۵۳ هکتار، واقع در منطقه ۱۶ یکی از بزرگترین پارک‌های شهر تهران محسوب می‌شود که در دل خود جاذبه‌های تفریحی و زیبایی را جای داده است.

وی افزود: این پارک در سال‌های اخیر و به دلایل متعدد حقوقی، مالی و فنی بخشی از خدمات پشتیبانی این مجموعه (از قبیل رستوران، مجموعه های ورزشی، آمفی تئاتر و شهربازی) به حالت تعلیق درآمده و بوستان مانند سابق جاذبِ جمعیت نیست و به نوعی متروک شده است.
شمس‌احسان تاکید کرد: ادامه روند مذکور موجب فرسودگی امکانات این مجموعه و کاهش تدریجی کیفیت زندگی برای شهروندان این منطقه خواهد شد؛ با توجه به آغاز فصل تابستان و افزایش استقبال شهروندان، ضرورت دارد که بخشی از امکانات این مجموعه به نحو ایمن‌ و کارآمد فعال شود تا عموم شهروندان بتوانند از این امکانات تفریحی آن استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد بوستان بعثت به ویژه به لحاظ وسعت، قدمت، پوشش گیاهی، کالبد محیطی و دسترسی‌های آسان از شهردار تهران انتظار است که در وهله نخست این مجموعه را از منظر فضایی و عملکردی سازماندهی کند و در ادامه با بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های ارتباطی و رسانه‌ای؛ بوستان بعثت را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری و تفرجگاهی شهری مورد تاکید قرار دهد و گزارشی از اقدامات مقتضی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهند.

انتقاد به قطعی آب در برخی مناطق تهران

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه گفت: ریزش سنگ مشکل ایجاد کرده و آب برخی مناطق قطع شده و هنوز آب در برخی مناطق تهران فشار پایینی دارد.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق نیز آب قطع و وصل می شود و ما مسئول هستیم، افزود: هیچ صدایی از شورا در این مورد نشنیدیم و تذکری ندادند.امانی خواستار دعوت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران به شورا و پاسخگویی در این زمینه شد و گفت: چرا باید در این مقطع تاریخی با تانکر آبرسانی کنیم.

استفاده از ظرفیت قانونی برای افراد ترک فعل کرده

نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری با اشاره به قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، گفت: قانون ضمانت های اجرایی از جمله کسر حقوق و مزایا تا محرومیت از خدمات های اجتماعی و انفصال از خدمت را برای کسانیکه ترک فعل دارند در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: در شورای شهر به ویژه در تعیین حریم و باغات اسنادی نیاز داریم که باید ظرف یکماه به اعضا ارایه شود.

سلیمانی با بیان اینکه در مواردی که اشخاص ذی نفع تقاضای خدمات اداری دارند ابتدا باید درخواست خود را ارائه دهند و دستگاه مورد نظر باید ظرف سه ماه پاسخ را ارائه دهد، گفت: شهرداری وظایف را به صورت روتین انجام دهد چرا که ضمانت های اجرایی قانونی برای افرادی که ترک فعل کرده اند، در نظر گرفته است.

رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران همچنین خواستار رعایت قوانین از سوی شورا و شهرداری تهران شد و ادامه داد: ما به ویژه در بحث تعیین نوعیت زمین با این موضوع روبه رو هستیم و شهرداری نیز البته با موضوع درگیر است و باید توجه لازم را در این خصوص داشته باشیم.

تذکر درخصوص خرابی پله های برقی

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به حادثه سقوط شهروندان از پله برقی ایستگاه مترو شهید بهشتی، گفت چندین بار در خصوص رفع خرابی پله های برقی تذکر دادیم که خرابی پله ها منجر به مصدومیت مردم نشود.

وی با بیان اینکه منکر زحمات نیروهای شهردای نیستیم، افزود: این قابل پذیرش نیست که یک مدیر شهری می گوید سه سال روغن کاری پله های برقی انجام نشده است.وی با بیان اینکه این سه سالی که گذشته دو سال به مدیریت شهری ششم باز می گردد، گفت: اگر مدیران نمی توانند در این زمینه کاری کنند شهرداری تهران باید تصمیم گیری کند.

انتقاد از توقف فعالیت خانه‌های سلامت در ۶۶ محله تهران

نجفی همچنین یادآور شد: از سال ۸۶ خانه های سلامت محلات شهر تهران به کمک اداره کل سلامت با فعال سازی یک یا دو خانه در مناطق فعال و با جذب نیروها شروع به کار کرد اما هم اکنون ۸۴ نفر از خانه ها جدا شدند و ۱۶ نفر استعفاد دادند و حالا ۶۶ محله بدون خانه است.

وی تأکید کرد که این مشکل مربوط به دوره فعلی نیست و از معاونت منابع انسانی شهرداری خواست نسبت به تعیین تکلیف نیروهای انسانی اداره کل سلامت اقدام کند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز، ارائه گزارش محسن مهدیان مدیر عامل موسسه همشهری در خصوص فعالیت ها و اقدامات این موسسه را در دستور کار قرار دادند.

مؤسسه همشهری در این دوره تعدیل نیرو نداشته است

محسن مهدیان مدیرعامل مؤسسه همشهری در این جلسه با ارایه گزارشی از این موسسه با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ مؤسسه همشهری ۲۱۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشت، گفت: سال ۱۴۰۰ پرداخت حقوق با تأخیر و گاهی در چند قسط انجام‌ و تعداد صفحات به ۲۴ صفحه کاهش یافته بود.

وی با بیان اینکه مجلات خوشنام همشهری به پیمانکار واگذار شده بود، افزود: مجموعه موردنظر اهلیت لازم را نداشت و به همین دلیل برندهای همشهری صدمه دید.وی، افت تیراژ را موجب به روز نشدن چاپخانه عنوان کرد و گفت: به شهردار تهران اعلام کردم که یا شهرداری پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مؤسسه همشهری را بر عهده بگیرد و یا اینکه به کسب و کار همشهری کمک کنند.وی افزود: همشهری تنها یک روزنامه نیست بلکه هلدینگ رسانه ای است و باید کسب و کار در این مؤسسه ارتقاء پیدا می کرد.

مدیرعامل همشهری با بیان اینکه شهردار سابق آخرین نفری بود که روزنامه را مطالعه می کرد و با تأیید او روزنامه منتشر می شد، گفت: این‌موضوع بی سابقه بود و حمایتی از سوی شهردار از همشهری انجام نمی شد.

مهدیان ادامه داد: طرح پارک چاپ در مذاکره با بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه این پارک راه اندازی شد و توانستیم نواقص را جبران کنیم.وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی کسب درآمد در سال ۱۴۰۱، گفت: هزینه های همشهری بسیار عجیب و غریب است و با پول کاغذ همشهری می توان یک رسانه را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه ما در این دوره تعدیل نیرو نداشته ایم، گفت: در مواردی یا افراد بازنشسته شده و یا جابجا شدند در حالیکه در دوره قبلی نیروهای ما وقتی به مؤسسه مراجعه می کردند می دیدند که اخراج شده اند.

مدیرعامل مؤسسه همشهری با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی درآمد تبلیغاتی، افزود: کاغذ سنگی یکی از مواردی است که یک سال و نیم پیگیری کرده ایم و گزارشات توجیه اقتصادی آن آماده شده است. با توجه به اینکه معضل اصلی رسانه های مکتوب کمبود کاغذ است، طرح کاغذ سنگی که دوستدار محیط زیست بوده و کمترین میزان مصرف آب را دارد، مورد توجه است.اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان مدیرعامل موسسه همشهری اظهاراتی را مطرح کردند.

همچنین در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، پرونده ۱۹ پلاک ثبتی را از حیث باغ بودن بررسی کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.