×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 5 July , 2024
عضو شورای شهر تهران:  هنوز قرارداد متروی هشتگرد منعقد نشده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ضمن تداوم مشکلات موجود بر سر راه تکمیل متروی هشتگرد گفت: در سال ۱۴۰۲ برای اورهال ۲۹ رام قطار شامل ۲۰۳ واگن در کارخانه واگن‌سازی تهران برنامه‌ریزی شده است.
به گزارش بیان ملی آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی در تذکر خود در یکصد و چهل و نهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید روز اعضای کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا از کارخانه واگن‌سازی تهران گفت: پس از بازدید یک سال قبل که این کارخانه وضعیت نامناسبی نداشت، روز گذشته در بازدیدی که انجام دادیم، وضعیت کارخانه واگن‌سازی تهران را بسیار امیدوارکننده دیدیم.
وی افزود: برای حل مشکلات کارگری نیروهای انسانی این کارخانه در طول یک سال اخیر تلاش‌های زیادی شده بود و کمتر کارگری را می‌دیدیم که مشغول به کار فنی خود نباشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ برای اورهال ۲۹ رام قطار شامل ۲۰۳ واگن در کارخانه واگن‌سازی تهران برنامه‌ریزی شده و در حال حاضر استارت این کار به‌خوبی زده شده است و امیدواریم تا پایان سال این ۲۹ رام قطار که در حال اورهال هستند، به ناوگان اضافه شوند.
تشکری هاشمی با بیان این که خرید قطعات داخلی مورد نیاز برای تعمیرات واگن‌های مترو وضعیت خوبی دارد، تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی به طور شایسته‌ای پای کار آمده‌اند و امیدواریم این بخش نیز به نتیجه برسد. همچنین در کارخانه واگن‌سازی بلوک‌های برق قدیمی که سازنده خارجی از تکنولوژی مربوط به آن استفاده کرده بود، جایگزین شده است و فناوری‌های نوین در این فرآیند مورد استفاده قرار گرفته که جای تقدیر دارد.
وی با بیان این که این پیام امیدبخش را می‌دهم که روند بازسازی واگن‌های مترو بسیار خوب پیش می‌رود، یادآور شد: شاید در برخی مقاطع رقابت‌هایی را در بخش‌های مختلف می‌دیدیم، اما اکنون همکاری خوبی بین شرکت مترو، بهره‌برداری و واگن‌سازی شکل گرفته که جای تقدیر دارد.تشکری هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که برای متروی هشتگرد هنوز قراردادی منعقد نشده است، گفت: اشکالات فنی همچون سیگنالینگ و سیستم‌های مخابراتی برای این خط پابرجاست و می‌تواند برای مدیریت شهری مشکل‌ساز باشد؛ لذا درخواست می‌کنم که شرکت مترو برای رفع این مشکلات اقدام کند.
وی در پایان تصریح کرد: اگر قرار است بار متروی هشتگرد و پرند هنوز روی دوش مدیریت شهری تهران باشد، باید برای انعقاد قراردادها اقدام شود و محاسبات فنی مورد توجه قرار بگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.