×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبـار

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024
ایمنی محیطی نمایشگاه کتاب ارزیابی شد

مسوول ستاد پیشگیری و مدیریت بحران سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ارزیابی ایمنی محیطی و انعکاس ناایمنی‌ها، جانمایی محل‌های نصب علائم و تابلوهای خروج اضطراری، شناسایی فضاهای تخلیه امن اضطراری و تدقیق مسیرهای ویژه امدادی را از اقدامات ستاد پیش از آغاز این رویداد عنوان کرد.
به گزارش بیان ملی آنلاین از ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عبدالجلال سعید افزود: این ستاد ۱۶ عضو شامل نمایندگانی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر، مرکز بهداشت شمال تهران، خدمات شهری منطقه ۷ و مناطق معین، ستاد بحران منطقه ۷، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس انتظامی، سازمان آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق، مخابرات، دبیرخانه HSE (بهداشت، ایمنی، محیط زیست) شهرداری تهران و دوام (داوطلبان واکنش اضطراری محله) است.
وی ادامه داد: سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ نخستین جلسه این ستاد به منظور هماهنگی و تشریک مساعی بین اعضا در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد. یکی از مصوبه‌های این جلسه بازدید از محل برپایی نمایشگاه کتاب تهران بود تا با بررسی موقعیت و شرایط میدانی با همکاری کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه، نسبت به جانمایی نیروهای امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان و اجرایی کردن مصوبات اقدام کنیم.
مسوول ستاد پیشگیری و مدیریت بحران سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین گفت: ارزیابی ایمنی محیطی و انعکاس ناایمنی‌ها، عدم انطباق‌ها و ملاحظات هر یک از دستگاه‌های تخصصی به ستاد برگزاری، جانمایی محل‌های نصب علائم و تابلوهای خروج اضطراری، شناسایی فضاهای تخلیه امن اضطراری و تدقیق مسیرهای ویژه امدادی از دیگر اقدامات ستاد پیشگیری و مدیریت بحران سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیش از برپایی نمایشگاه است.
سعید خاطرنشان کرد: تهیه و ارائه نقشه کدگذاری‌شده از محل برگزاری، نظارت بر فرایند استقرار غرفه‌ها و آماده‌سازی فضاهای نمایشگاهی، ارائه آموزش‌های ایمنی، اطفاء حریق، تخلیه اضطراری و کمک‌های اولیه به مسوولان برگزاری و غرفه‌داران، تخصیص و تجهیز فضای مناسب جهت استقرار تیم‌های واکسیناسیون کرونا در محل نمایشگاه و امکان‌سنجی و تصمیم‌گیری درخصوص برقراری یک مرکز درمانگاهی (تأمین پزشک، دارو و زیرساخت‌های لازم)، برخی از مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.
سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.